söndag 31 juli 2011

Femte natten med DreamLite linserna

Igår klarade jag mig ca 5 1/2 timme utan glasögon/linser. Det är nog minst 20 år sedan sist. Idag får jag klara mig i vilket fall som helst, för nu har jag inga linser att sätta in i passande styrka.
Ögonen var som igår mindre irriterade nu på morgonen. Börjar dock bli lite klurigare att få ur linserna, men det är lite trixigt med dem. Jag skulle klassa min syn som nästan perfekt just nu! Något ljuskänslig kanske, men det är "normalt". Ser även ljusringar runt ljuskällor i mörker (som tex on/off knapp på vattenkokaren och liknande), även det är normalt de första veckorna. Får se hur många timmar det varar idag.



Bjuder på något av det äckligaste vardagsföremål jag sett folk faktiskt använda på riktigt.

Damernas toalett på Danmarks akvarium! Spana in den äckliga tvålen, urk, bacillskräcken slår till med full kraft!


Inte alls äckligt(mja, lite kanske, det är ju dock en offentligt toalett...) men konstig design, handfat på damernas toalett på Köpenhamns tivoli nere vid deras saltvattensakvarium (herrarnas hade samma design).

De är nog lite märkliga på andra sidan sundet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar