söndag 3 juli 2011

2 nya nagellack: IsaDora 302 White dream, OPI I Juggle Men

Hann inte ens ta mig ur mitt hem innan det nymålande lacket började se ut som skräp! Besviken! Vissa lack verkar aldrig riktigt torka, inte ens efter 2 timmar var det härdat. Visar lite bilder ändån. Kanske är det mitt underlack som inte kommer överens med IsaDora? Tills jag köpt något annat underlack åker detta lack längst in i skamvrån.

IsaDora 302 White Dream

3 lager


Efter 2 timmar och bara lite lätt tryck med nagel mot ytan...


Så efter nagellacksremover, dusch, och torkad nagelolja fick det bli en ny omgång lack på naglarna! OPI I Juggle ..Men (NL F25).
Jag har testat detta lack förut med då krackelerade det. Antagligen kom det inte heller överens med underlacket. I övrigt en dröm att lacka med OPI då det hinner torka på den nagel man lackade först innan man hunnit till sista fingret på samma hand. Har lackat två lager då jag behöver lite stadga till mina mjuka naglar. Ett väldigt diskret lack som skimrar fint när solljuset träffar det. Går inte riktigt att fånga på bild.
Har "bara" 3 OPI lack, men jag måste säga att de håller en hög standard (eller passar mina naglar topp), har än så länge inte tagit bort ett OPI lack från naglarna för att de ser slitet och tråkigt ut, snarare att jag är sugen på ett annat lack. Drar i hantlar och stänger på gym, men OPI sitter kvar fint ändå.







En del vet vad som gäller när det är kvavt och varmt ute! Sov bort eländet!

4 kommentarer:

  1. Värmeböljan gör inte saken bättre med svårtorkade lack, testa det igen i vinter och se om det går bättre :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det får jag göra. Kanske den höga luftfuktigheten som ställer till det.

    SvaraRadera
  3. De där OPI-lacken har jag hört talas om. Låter som något för mig med, man har ju inte tid att stirra på naglarna i evigheter medan de torkar och sen vill man ju som sagt kunna träna utan att det går åt h-e ;-)

    SvaraRadera
  4. Ja, Camilla, lacket måste tåla gymet och mitt liv i övrigt. Det enda som jag är lite försiktigt med är att diska, eftersom jag lätt blir väldigt torr om händerna så diskar/städar jag med gummihandskar. Köp gärna OPI, men inte just den som jag skrivit om i detta inlägg, detta är ett lack som ska användas ovanpå andra lack för att ge effekt, det har jag fattat nu :-)

    SvaraRadera