måndag 11 juli 2011

Kvällsbilder

Idag har jag efter lite velande bestämt mig för att det blir vila från gym. Rätt mör efter gårdagen, dit igen och dra i grejerna är inte riktigt nödvändigt egentligen, vila är guld försöker jag påminna mig om.

Blev lite bilder igår, visar några stycken här.

Kände det killade på handen när jag försökte fota nån larv

Blomfluga

Tåtelsmygare? Guldvinge?

Lunchdax?

En sorts spinnare (hittar inte i böckerna)

Riktigt nära, söt eller hur?

Inte lika söt, tvestjärt...

Årets första, mitt i ängens gräs!

Lite väl låg flygning, trodde de skulle landa, men flög vidare.

2 kommentarer:

  1. Sköna bilder! Tyvärr ryser jag mest när jag ser kryp (speciellt fjärilar, malar och andra lite halvluddiga saker med vingar), men de var fina ändå.

    SvaraRadera
  2. Ha ha, själv har jag varit rädd för spindlar. Men sen började jag "odla mat" till ödlor för många herrans år sedan. Tro det eller ej, "maten" var betydligt roligare att titta på än ödlorna som bara satt stilla o solade sig större delen av deras vakna tid. Sen fortsatte intresset, nu kan jag t.o.m tycka insekter är söta.

    SvaraRadera