onsdag 20 juli 2011

Kleancolor: "Metallic Pink" & Vardagshumor

Det kommer nog bli lite nagelfixerat här den närmaste tiden, men jag har ju fått ett paket med många nya varianter att testa. Om vädret tillåter kommer jag snart att plåta lite i botaniska trädgården, vi var där igår kväll och mycket vackert var där att titta på. Ännu hellre vill jag titta på allt genom linsen :-).

Kleancolor, "Metallic Pink"
Lyckligtvis motsvarar inte färgen i flaskan hur det blir på naglarna. I flaskan ser det tråkigt frostrosa ut. Inget märkvärdigt alls. Men på naglarna är det läckert! Fick testa alla tre fotograferingsvarianter jag har att tillgå för att försöka återge rätt färgintryck, kompakt digital kamera, digital systemkamera och slutligen mobilkameran. Gissa vem som fixade färgen bäst? Jo, mobilen ha ha! Har lackat ett lager, inget överlack då jag visste att jag skulle lägga på nåt chunky holo senare, dessutom ville jag se om det torkade för sig själv. Och det gjorde det. Om man ser efter noga kunde jag kört ett tjockare lager eller stryka en gång till, men ja ja... Resultat idag, liten avskavning på höger pekfinger.


Något frostigare färg i verkligheten


Hyfsat korrekta färger



Matchade mitt träningslinne bra, höll för gymets slit dessutom


För den som tycker det är roligt kan jag tillägga att nagellacket blir helt knalligt neonrosa vid Uv belysning!

Bjuder dessutom på en i mitt tycke roligt lapp som jag såg när jag skulle plocka ut pengar.

2 kommentarer:

  1. Jäklar vad snyggt det rosa lacket var! Nu ångrar jag att jag inte fick med det i den nya beställningen jag la igår. :|

    SvaraRadera
  2. Mmm... det är löjligt läckert!

    SvaraRadera