måndag 4 juli 2011

Gymvila, krackelerande lack och dagens I-landsproblem

Idag bar det iväg på en shoppingrunda, helt mör efter gårdagens gymträning (bröst, axlar och armar) och inlinesåkning. Mat och lite smått och gott som behövdes inhandlas.

Blev väckt kvart i sex av nåt larm, antingen närköpet eller dagiset här brevid. Fruktansvärt oljud! Kände mig helt paj när jag blev väckt, kan ju bero på att jag hade svårt att somna på natten, så det var inte många ZZZ jag hade lyckats fånga när oljudet började.
Strax intill huset där jag bor håller de på med ett större ombygge... Gissa om jag fick sovit länge innan jag blev väckt igen... Argh! De har stora maskiner som väsnas länge och väl. Så nu sitter jag här med en rejäl mugg med gott nyinköpt kaffe! Så orkar jag kanske vara lite social senare ikväll.

Övade en stund med inlinesåkning igår eftermiddag på att bromsa genom att snurra på inlines, jobbigt! Hade fortfarande träningsvärk i vaderna sedan benpasset sist. Extra jobbigt att snurra med inlines då :-). Men skam den som ger sig, jag ska kunna åka bra! Framsida underben fick tränat sig ordentligt, brände bra i dem hela kvällen och natten (det är mer än värme som ger sömnproblem).

Lackade ju om med OPI's I juggle men igår, inget underlack denna gång för jag trodde den bar skulden till krackeleringen. Hmm... nä! Hann inte ens försöka få på mig mina inlines förrän det krackelerade återigen för mig. Hade väl gjort nåt fel nånstans. Ingen nagelolja innan det ska på! Ska även testa det med överlack. Funkar det inte sen får jag väl komma på nåt annat sätt, gillar lacket. Här är mitt första överlack som jag köpte idag. Detta verkar fått högt betyg av många, 120:- på Kicks. Säkerligen betydligt billigare på nätet, men jag ville ha tag i det snabbt.

Förpackningen


Lite annorlunda att jobba med, testade för första gången idag. Underst som baslack/underlack har jag som vanligt "No soft nails" från Scratch nails, som lack två lager av nr 69 från Depends och slutligen Seche vite som överlack. Lite meckigt var det allt, mycket kan faktiskt skyllas på Depend: liten borste att måla med, svårt att inte få ränder då på naglarna, vilket lätt blir för tjockt lager som löser upp sig om man inte har tålamod att låta omgång ett torka lite innan omgång två kommer på och sedan topplacket överst...
På vänstra handen fick jag göra om långfingret och tummen två gånger. På högra handen borde nog tummens nagel göras om, men nu har jag sniffat lack och removers vad jag orkar med idag. Här kommer lite bilder på lacket, naglar och resten av eländet. Uppsnyggning av manikyren blir sen nån gång... Kanske aldrig :-). Bilderna visar inte Dependlacket rättvist, det är lite mer åt fuchsiahållet än vad som framgår av bilderna.




Annorlunda bakgrund för att försöka "lura" kameran att visa mer korrekt färg.

Håll tillgodo med dagens I-landsproblem: överlack

3 kommentarer:

  1. Slutresultatet blev ju bra iaf :)

    SvaraRadera
  2. Haha, snacka om att du utvecklats till en riktig nagellacks-fetischist! :-)
    Bra att du är medveten om att det är I-landsproblem som krånglande överlack skapar...

    SvaraRadera
  3. Cactus, jadå rätt nöjd med första försöket. Men allt kan ju bli bättre. Övning ger färdighet.

    Gaby, ja, detta var ju faktiskt riktigt roligt, en helt ny värld för mig! Första gången med lite längre naglar, och de verkar ju hålla oxå :-). Och visst är det ett I-landsproblem.

    Men lite verklighetsflykt behöver ju inte vara fel, det är de små glädjeämnena i livet som man får ta tillvara. Väntar man på att den stora lyckan ska komma och göra allt så fantastiskt roligt och underbart får man nog vänta läääääänge. Bättre att njuta av de små sakerna i livet och samtidigt kanske glädja en och annan själ på vägen.

    SvaraRadera