fredag 29 juli 2011

Tredje natten med DreamLite

Idag när jag vaknade kändes inte linserna så mycket i ögonen, den ena kändes så pass lite att jag funderade på ifall den kanske trillat ut under natten. Igår kändes ögonen raspiga och var kletiga när jag vaknade.
Synen idag är fortfarande suddig, dock inget onormalt. Det kan ta 5 till 15 dagar innan synen är stabil. Då mitt brytningsfel verkar trollat bort sig så begav jag mig igår till optikern för att fråga hur jag ska göra på kvällen. Synen droppade riktigt ordentligt första kvällen nämligen. Såpass mycket att mina gamla brillor hade fixat skärpan. Men jag visste ju inte om jag skulle sätta in DreamLite-linserna eller använda glasögonen.
Svaret var att jag ska undvika glasögonen, men då synen inte är helt ok, så fick jag snabbt kollat vad jag behövde för korrigering. Fick med mig några par med endagslinser. Fick byta två gånger igår, satte i -1.0 först och senare på kvällen -1.5. (i normala fall har jag linser på -2.50).
Jag lär behöva endagslinser idag med. Har linser för morgondagen med, sen får man väl hoppas att de inte behövs mer. Är inte så skönt med linser i ögonen större delen av dygnet, sedan har ju dessutom optikern stängt över helgen.

Bjuder på ett vackert fenomen med vatten, daggdroppar. Vatten har vi dock fått lite väl mycket av denna sommar här i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar