torsdag 28 juli 2011

Ögonuppdatering och Kleancolor Chunky holo bluebell

Andra natten med linserna. Brytningsfelen något mindre påtagliga idag. Märkte det direkt inne badrummet efter att jag tagit ut dem. Jag har en randig tröja hängandes där, igår så dansande ränderna rätt bra på den tröja (på mindre än 2 m avstånd), med extra skugglinjer med. Idag såg det ut som en randig tröja helt enkelt. Såhär en timme efter urtagning så sköter sig höger öga riktigt bra, kan läsa en stor skylt på ett närköp utanför mitt hus. Det är i normla fall helt uteslutet utan glasögon/linser. Hoppas synen förbättrar sig ytterligare efter nästa natt. Är fortfarande inte sugen på att sätta mig bakom ratten, men gym blir det definitivt idag. Men om förbättringarna fortsätter såhär så kör jag gladeligen imorgon. Det var ögonen det.

Över till ett av lacken som jag beställde från Beauty joint i USA: Kleancolor 235 Chunky Holo Bluebell. Ett effektlack som inte ska användas utan något färgat under. Jag visar det med två olika underlack och dessutom smyger det sig in en jämförselse med Chunky Holo Scarlet. Chunky är en bra beskrivning, det är tjockt och trögflytande, inte så kul att jobba med faktiskt. Vackra effekter dock. Värt att testa över många olika färger då olika effekter kommer fram beroende på underlag.



Ringfinger och lillfinger (ett lager), på Kleancolor Metallic pink

Samma som ovan

Lillfinger och långfinger: Bluebell. Ringfinger och pekfinger Scarlet på "underlaget" Kleancolor Black (ett svart cremelack). 2 lager på dessa bilder av chunky.

Scarlet i mitten, de andra Bluebell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar