lördag 9 juli 2011

Nyinköpt träningspryl och nageluppdatering (nytt lack med)

Vi åkte in till Malmö idag för pojkvännen ville köpa sig lite datorprylar. När vi ändå var där och nära Budofitness så blev det ett besök in där. Köpte ett nytt hopprep då det "gamla" jag har är med stålvajer, tungt som attans (får ont i handlederna, även om det är kullager i handtagen), plus att när man missar och råkar piska sig själv gör det ONT... Länge...Sedan får man väldigt fina piskmärken med.

Även detta har kullager i handtagen

Var även inne och kollade lite snabbt på Caroli city, så trist det blivit, där lär jag inte gå in på år och dar, verkligen urtråkigt!


Nu har det gått en månad sedan jag började med Nailfood från Scratchnails. Måste bara påtala vilken skillnad det blivit på mina naglar. Det är möjligt skillnaden hade blivit densamma oavsett nagelolja, det är inget jag har någon erfarenhet av och kan bedöma. Men verkligen, wow! Då jag plågat naglarna mer än aldrig tidigare med nagellacksremover (ibland flera gånger på samma dygn), så har det gått åt lite mer olja än vad som hade annars varit normalt . Numer smörjer jag oftast bara in mig på kvällen innan jag lägger mig. Nuvarande nivå i flaskan.


Mina naglar som alltid skivade sig sönder och samman har nu endast vars en skada på tummnaglarna. De två översta bilderna är tagna 18 juni, de andra idag. Tycker de har växt på bra, kan tillägga att jag har filat dem ett antal gånger med. Så de hade varit ännu längre om jag inte jobbat på att försöka få dem så jämna som möjligt i förhållande till varandra.

18 juni

18 juni

9 juli (hårfärg på pekfingernageln, sorry!)

9 juli

Köpte ett blått lack häromdagen, bilderna visar inte rätt färg alls... men eftersom jag hade alldeles för tjockt lager med underlack torkade det aldrig och jag tyckte att jag var tvungen att lägga på minst 4 lager av det blåa för att inte för mycket av nagellinjerna skulle lysa igenom, gick det att smeta av med lite tryck med fingertopp två timmar efter lackning... Så det blev borttaget innan tålamodet att få rätt färg på bild infann sig.

Lumene, "Live it up"

Till sist tyckte jag att kalendern som min vän Linda gjort åt mig förtjänade lite bättre och finare med hjärtformad krok blev det så efter ett besök på Lagerhaus.

7 kommentarer:

  1. Visst är Nail Food magiskt bra! Jag har testat en del andra oljor, men återkommer alltid till Nail Food. Live It Up ser superfin ut, synd att den är så pass skir bara.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker oljan är fantasiskt bra, kommer köpa fler även om den är dyr. Kanske behöver lIve it up "underkläder", ha ha. Eller så får man ta att den är skir, lätt att lacka med var den i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Oljor och sådant brukar sällan funka bra på mig, men jag är ändå nyfiken på Nail Food. Har aldrig sett den i butik härikring dock. Var har du köpt din flaska?

    SvaraRadera
  4. Jag har köpt min flaska på Åhléns, tror de är en av de få som har scratch nails grejer. Säg till om du behöver hjälp med att handla.

    SvaraRadera
  5. Med lite kärlek brukar naglarna piggna till :)

    SvaraRadera
  6. Jag ska ta ett extra varv på Åhléns och kolla nästa gång jag är i närheten. I värsta fall kanske jag hör av mig angående köphjälp. :) Och du, tack för att du erbjuder hjälpen!

    SvaraRadera
  7. Man får hjälpas åt här i världen. Tjänster och gentjänster (du kan alltid beställa nåt åt mig som jag vill ha när du beställer nån specialpryl).

    SvaraRadera