onsdag 27 juli 2011

Ögonen...

Urk, torra ögon när jag gick upp! Ögondroppar fick flöda. Hos optikern visade sig linserna sitta som de bör, närsyntheten så gott som "borttrollad" som förväntat, men brytningsfel framtrollade till det dubbla...

Vi hoppas på att när synen blir lika bra efter linsernas urtag som med glasögon på i normala fall, skall brytningfelen "trollas" bort igen. Man kan ha endagslinser i svag styrka under dagtid så länge man ser lite sämre än normalt, men för min del gjorde det varken till eller ifrån pga brytningsfelen. Så det känns det bättre att låta ögonen vara som de är, än att plåga dem med linser större delen av dygnet.

Mina glasögon har ingen kompensation för det lilla brytningsfel jag har, så vi hoppas att jag kommer att se bättre när synkärpan blir bättre om några dagar (synen ska bli bättre och bättre för varje dag). Återkontroll nästa vecka, lyckligvis får jag då ta av linserna direkt på morgonen före besöket och inte ha dem sittandes flera timmar extra som jag fick göra idag (torrt!!!).

Idag är jag varken sugen på att köra bil eller träna (snabba rörelser gör mig lite sjösjuk), ser lite väl dåligt. Är det något bättre imorgon bär det iväg till gym för ett benpass.

Här är en som har ögonen på skaft i alla fall, ren pest enligt en del. Men jag tycker de flesta djur är intressanta så här nära inpå :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar