måndag 1 augusti 2011

Sjätte natten med DreamLite linserna

Igår klarade jag mig fjorton timmar innan jag märkte att synen började bli sämre. Det kan man ju nästan kalla en hel dag. Gick en kvällspromenad och då var ljusringar runt ljuskällor väldigt tydliga. Såg ut som maskrosor runt alla lampor av slag, även i ljusreflexer i vattenpölar. En helt klart annorlunda upplevelse i kvällsmörkret. Detta ska gå över med tiden, kan tänka mig att kvällskörning blir uttröttande med alla bilar och belysning.
Ögonen fick sig en ordentligt utmattningstest igår med, var nere i botaniska trädgården och tog lite bilder. Det blev rena rama fjärilsfesten! Så skönt att slippa känslan av linser som blir helt torra efter ett tag eller att man inte ser bra nog med glasögon. Linser gör det svårt att se saker på nära håll, man får hålla saker en bit ifrån sig för att få en tydlig bild. Inte så bra kombination när man tittar i en liten sökare i en kamera och ska plåta något i macro...


Ihoprullad sugsnabel och en sliten vinge, spännande varelse!


Imorse var ögonen rätt ok, inte så trixigt idag att få ut linserna, tror jag hade lite bråttom igår. Bättre vänta en 10 minuter innan man ger sig på dem. Skulle klassa synen som 95% idag. Utan syntest svårt att säga om det är samma som med glasögon. Ibland tycker jag dagsformen påverkar synen med även i normala fall.
Imorgon ska jag på återkontroll hos optikern, om allt visar sig vara ok skulle jag tro att vi skriver avtal och jag får börja betala. För den som är nyfiken ska jag informera om alla kostnader och vad som ingår i avtalet, när jag själv har fullständig information.

Snart bär det iväg till gymet för ett ryggpass, tränar så gott som varannan dag även om jag för tillfället inte skriver så mycket om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar