onsdag 17 augusti 2011

Uppe med tuppen

Ja, kanske inte riktigt, men samma tid upp varje vardag nu i alla fall. Har lyckligtvis fått ett schema som ger mig samma "starttid" varje dag. Det är jag glad för! Det ger mig vettiga sovrutiner, som annars kan bli lite hur som helst.

Till jobbet tar jag med mig egen mat och det har skärpt till kosten som varit lite si och så den senaste tiden. Med slarv kommer besvär (huden främst), men nu är det mer skärpning med den saken! Har börjat ta omega-3 kapslar igen då de fetterna gör susen för min hud.  Fast lite gott slinker det ner då och då :-). Men ett mål är att försöka hålla mig inom 1500 kaloriers gränsen/dag.

En av mina största svagheter, rätt "kostsam" kalorimässigt med...

Nu är det en vecka kvar innan jag ska på återkoll hos optikern, halosymptomen är kvar. Min egen "teori" är att jag skulle behöva något bredare linser, men vad vet jag?  Det har ju inte gått sex veckor än. Tålamod är kanske inte rikigt min dygd.

Igår blev det ett tungt ryggpass med tillhörande baksida ben och armarna fick sitt med. Orkar jag blir det benpass idag. Då jag jobbar rätt länge vet jag inte hur packat det kommer att vara på gymet, så jag får väl se vad det blir för övningar. Får använda de maskiner som är lediga/tillgängliga. Benpressmaskinen är paj, så det minskar urvalet en del...

Ett litet I-landsproblem är att jag smällde av en av naglarna regält igår, så det var bara att fila ner hela gänget. Vill ha jämna naglar, det är prio ett. Sju av tio naglar var mer eller mindre skivade med... Tror att förra omgångens nerklipp med sax kan vara bov i dramat. Så denna gången blev det enbart glasfil. Får se om det gör nån skillnad. Stumparna fick lite Clolorclub Alias på sig, får fota senare idag.

Ha en bra onsdag!

2 kommentarer:

  1. sax... näää, det var en nagelknipsare... sorry, morgontrött och vimsig :-)

    SvaraRadera