lördag 27 augusti 2011

Updatering DreamLite Orto-K linserna

När jag avklarat mitt gympass ringde telefonen, det var optikern som ville berätta att nya linser var beställda efter mina senaste bilder som underlag. Hon hör av sig när de är klara.



Det blev ett bra benpass idag. Då jag inte hållt igen något särskilt på maten den senaste tiden (inget underskott alltså) har jag återigen kunnat göra lite ökningar. Kände lite på 70kg i grunda knäböj (fri stång), kanske något tungt då jag varit förkyld. Men jag ska jobba lite på att öka på vikterna där. Hoppar lite hopprep mellan seten för att öka blodgenomströmningen i benen, funkar bra för mig. Jag behöver vara ordentligt uppvärmd när jag kör knäböj. Förutom knäböj blev det vader i smithmaskin, benpress i maskin, baksida i bencurlmaskin, framsida i bensparksmaskin. Vinglade ut nöjd sen från gymet.

Ha en bra lördag!

2 kommentarer:

  1. Starkt jobbat! Och att hålla igång blodgenomströmning mellan seten var ju en smart idé ju, ska jag nog prova :-)
    Ha et fint!

    SvaraRadera
  2. Ja, hopprep gör susen vid benträningen tycker jag. Ibland tar det tid att få igång dem, men med rep mellan seten håller igång det hela. Sen är det en rolig form av cardio. Är så trött på att sega i trappmaskin, motionscykel, crosstrainer eller löpband Ett rep, lite utrymme, sen kan man jobba sig helt totalfärdig på mindre än en kvart :-)

    SvaraRadera