söndag 14 augusti 2011

Lite kvällstankar på söndagen

I helgen har jag tagit igen veckans uteblivna gympass, ja, alla kroppdelar har jag inte hunnit/orkat med. Blir lite väl för bra med tanke på att jag så gott som alltid kör så tungt jag bara kan.
I lördags blev det hela benen och idag bröst, axlar, biceps, triceps och mycket rephoppning. Nästa pass blir rygg och baksida ben. Baksida ben brukar jag slarva med på benpassdagarna då orken tryter. Men baksidorna får rätt så mycket träning med marklyften så då känner jag att jag lika bra kan göra nån mer övning för dem på ryggdagen.

Igår var vi bjudna på kräfskiva hos släkt. En trevlig årlig tradition. I år har jag för första gången ätit havskräftor (kan ju ha ätit mixade i soppa förut, men det är inget jag räknar). De var goda! Snäppet bättre än signalkräftor, mmm... Blev en del annat smaskigt med.

Förrätten var paj med blandad svamp och västerbottenost

Bara ramlösa i detta glaset, nubbar ska drickas i nubbeglas

Ett av kräftfaten


Mina första kräftor detta året

Efterrätt, glass med vispad grädde, björnbär och kex (blev tårta och kaffe senare med)


2 kommentarer:

  1. Åh, havskräftor är ungefär det godaste jag vet! Jag har tyvärr INGEN i min bekantskapskrets som äter kräftor. Känns snopet, speciellt när jag ser bilder från kräftskivor och sånt. Blir sugen på att ha en helt egen skiva.

    SvaraRadera
  2. Mmm..havskräftor kan du köpa precis så många du vill ha själv :-), så slipper du dela med dig, ha ha!

    SvaraRadera