söndag 21 augusti 2011

Kleancolor "Dark red" i jämförelse med Essie "Wicked"

När jag plockade fram Kleancolor "Dark red" från min senaste Kleancolorbeställning och målat min första nagel med det, slog tanken mig att den här är nog ganska lik Essie "Wicked" som jag nyss köpt. Så idéen med en jämförelse av dessa två blev en fotoidé.






Efter de första två lagren tänkte jag: fan, nu har jag blivit en sån där tjockskalle som köper innan jag tänker. Jag vet ju med mig själv att jag dras till vissa färger, vinrött är en sådan färg för mig. Efter 3dje lagret så måste jag säga att de är inte så lika längre då Essie är betydligt mörkare och mer täckande. "Dark red" skulle må bra av ytterligare ett lager till, men jag tyckte det räckte med 3 lager för denna jämförelsen.  Essie torkar något snabbare än Kleancolor. Om man bara tänker med plånboken så är det ca 100:- skillnad mellan de två lacken....


Pek- och ringfinger Essie "Wicked"
Lill- och långfinger Kleancolor "Dark red"

Essie Wicked, KC Dark red, Essie Wicked och KC Dark red

KC Dark red i mitten, Essie Wicked på de andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar