onsdag 10 augusti 2011

Redan onsdag igen

Lite segt nu på morgonen helt klart! Men dagen är uppbokad i övrigt så jag slänger iväg några rader nu. Det blev pizza på VESPA igår. Tunna frasiga pizzor som definitivt förlorar smak på att tas med hem, de ska ätas på plats!

Min pizza: V.E.S.P.A

Pojvännens: Parma ruccola

Nu har jag det gått 16 nätter med DreamLite linserna, synskärpan på dagarna kan skifta lite. Ibland ser jag toppen på höger öga och sämre på vänster. Ibland tvärtom. Hur fullgod syn jag har vet jag inte då jag inte testat den. Mörkersynen är inte alls bra, alla ljuskällor får stora halos. Så pass att jag har svårt att koncentrera mig om jag skulle köra bil. Går inte detta över så får jag sluta med linserna, måste ju kunna köra bil när det är mörkt! Snart börjar det mörkna rätt tidigt. Själva synkärpan är toppen även när det är mörkt, men jag blir allt för störd av halos. Varje lampa/ljuskälla får strålar/glöd som gör att det mer än fördubblar sin ljusspridning.
Känner mig rätt övertygad att jag inte vill gå tillbaka till vanliga linser/glasögon, så funkar inte det här kommer jag att undersöka mina möjligheter för laseroperation.

2 kommentarer:

  1. Jag följer utvecklingen med spänning :) Väldigt intressant att det blir halos av linserna också, jag trodde det bara var en bieffekt av operationer. Men då måste det bero på att ögat blir deformerat snarare än att de skurit i det, som jag trodde.
    Jag har sånna också som resultat av mina operationer. Det var väntat eftersom synfelet var så stort. Det är allt irriterande men man vänjer sig efter ett tag. Jag kan köra när det är mörkt, men jag undviker det så gott jag kan om det både är mörkt och regnar, då blir det halo på varje vattendroppe på rutan, inte helt lyckat :p Hoppas det går över för dig!

    SvaraRadera
  2. Usch då! Jag trodde man slapp sånt med operation... hmmm... har dock "bara" -2.75, du hade ju betydligt värre synfel. 6 veckor skulle vi ge det för att se om det funkar bara pga pupillstorlek (gäller skärpan), kan ju hända jag behöver bredare linser.

    SvaraRadera