tisdag 27 september 2011

Vardagslyx X 4

Vardagslyx nr 1
Någon på jobbet hade bakat en sorts chokladkaka (för att fira att vi på skoljoggen dragit in nästan 2000:- till barncancerfonden). Ja, det var visst en kladdkaka var det nån som sa, men inte kladdig nog i mina ögon för att gå under det namnet. Helt ok i alla fall :-). Njöt en bit efter nyttig keso med grönsaker.




Vardagslyx nr 2
Bjöd en väninna idag på mitt favvoställe Buachoom, hon valde Pataj, wokade nudlar med räkor och nötter. Jag tog min "fire in the hole" Wokade glasnudlar med thailändsk basilika med kycklingfilé. Mmm, gott! Förutom att äta tittade vi lite i heminredningsaffärer, besökte Thehuset Java och pratade om allt mellan himmel och jord. E rätt hes nu på kvällen, hoppas rösten återhämtar sig tills imorgon.


Pataj (det där på höger sida är tydligen hackade nötter)

Glasnudlar


Vardagslyx nr 3
Mina nya löparskor; asics, det är de som sitter bäst på mina fötter. Har testat flera olika märken, men asics är alltid de som vinner i längden och som jag alltid återkommer till.


GT-2160


Vardagslyx nr 4
Fusk javisst, men en liten räddare i nöden på ett I-landsproblem, naglar som skivar sig och mot sköra naglar. Fick glo rätt mycket runt bland de olika märkena som lovade mycket för stackars naglar, kunde sortera bort 98% direkt då de innehöll formaldehyd (eller hur det nu stavas). OPI hade ett lack sorts vårdande lack som verkade lovande, men det kostade över 200 spänn... Fick bli ett av Sally Hansen för 95kr istället. Än så länge verkar det rätt bra, de naglar som var skivade har inte skivat sig mer och de andra naglarna har hållt sig i schack. Man ska stryka på ett lager per dag upp till 4 dagar, sedan ta av och upprepa.




2 kommentarer:

  1. Åh, en pad thai hade suttit fint! Dina glasnudlar såg goda ut också. Önskar att det fanns något bra thaiställe här i närheten... Jag är avundsjuk.

    Har du förresten slutat använda din Nail food? Jag minns att du skrev om det förut och visade upp en bild på naglar som såg väldigt friska ut! Det kanske inte räckte till problemen du upplever?

    SvaraRadera
  2. Jag använder nail food varje dag, blir oftast bara en gång per dag numera... Känns som om tiden att kladda med olja på morgonen inte riktigt finns där.

    Tror mina förkylningar är boven i dramat, konstanta sedan jag började jobba igen... Antingen beror det på att jag jobbar med människor eller så är det mer förkylningar än vanligt som snurrar efter sommaren som inte var....

    Håret växer bra i alla fall. Då borde naglarna göra det samma, ja, bra växer de väl, men kvalitén verkar lite kass. Hjälper ju knappast till att jag börjat smälla i dem hårt i allt möjligt sedan jag kortade ner dem.

    Ytterligare ett skäl till att de höll så bra innan är kanske att det var lackade hela tiden? Har haft dem "bara" ett tag och då har de skivat sig hela tiden.

    SvaraRadera