måndag 26 september 2011

Dcorebyxan & form

Igår blev det bröst, axlar och biceps ("Snyggpasset" enligt Camilla, länk till hennes blogg längre ner i min blogglista), fick även till lite cardio på löpbandet. Dock ingen löpning, det vågar jag mig inte på med min vad i dagsläget. Även om jag är frestad att testa mitt flås och mina senaste löpdojjor. Något hopprepande blir det nog inte tal om den kommande månaden.
Övningarna blev hantelpressar i snedbänk för bröstmusklerna(17kg som mest), militärpressar med stång för axlarna(22kg som mest) och lite olika bicepsövningar med hantlar (tror vikten stannade på 8kg).

Berättade för ett tag sedan om mina nyinköpta Dcore träningsbyxor, de har nu blivit tvättade en gång och gymade i lite mer. De håller måttet forfarande. Urskönt material, rätt tunna. Men inte så tunna att de blir genomskinliga i baken om man bockar sig (tro mig jag har kollat noga i fullt solsken här hemma! Sånt vill man veta själv innan man gör marklyft mm på gymet!). Lovade Sofia en bild, så här kommer den. Tagen nu i helgen, så lite dagsformsbild samtidigt även om man inte ser så mycket.


Kanske en metod som garanterat fungerar?

2 kommentarer:

  1. Tack för att du tog en bild på dig i dem! :D Ser supersnygga ut, men jag blir nog tvungen att vänta tills jag slimmat ner mig en hel del innan jag skaffar ett par likadana.
    Låter toppen att materialet håller efter tvätt, och att de inte är för tunna. Så lustigt hur många trosor man egentligen sett i onödan på gymmet!

    SvaraRadera
  2. Ja, många trosor har man sett. Och bakar med string, ha ha! En del är nog rätt omedvetna om vad som syns med.

    SvaraRadera