söndag 11 september 2011

Kaffet står och ångar

Snart bär det iväg till gymet, kesellan och kaffet ska ner först. Igår blev det ett benpass med en liten ökning av knäböj till 75kg. Väldigt, väldigt försiktigt dock. Nästa mål blir att känna på 80kg, om det så bara ska vara att jag står med stången utan att knäböja. Givetvis har jag åkt på ännu en förkylning... Men det är väl dom tiderna nu, bara bita ihop och köra på så länge allmäntillståndet känns ok. Skulle man vila från gym varje gång man känner sig lite snörvlig hade man kunnat parkera sig i soffan permanent.

Igår blev det även besök till frissan och proteinshopping. Nu finns det ca 40 portioner lax och tonfisk i frysen portionsinpackat. Lätt och smidigt att ta upp senare. Börjar dra ihop sig för storstekning av nötfärs med, de påsarna börjar sina i frysen. Brukar steka upp minst 4kg åt gången, det är inget jag har någon större lust att göra denna helgen.

Ögonen är inte helt 100% än, vänster känns bra, men höger fortsätter släpa efter. Något bättre läsning idag med bägge ögonen. Lär nog vara bättre tills kontrollen på torsdag.

Märks att hösten är här, man ser färre och färre trollsländor. När jag är ute på jobb händer det att stora trollsländor (typ cigarrstorlek) flyger runt och jagar mygg, men man ser dem allt mer sällan. Här är en liten gynnare som jag fångade på bild för något år sedan. Tycker verkligen att det är fantastiska djur.



Bjuder på en till smårolig lapp från en toalett. Flera roliga grodor på denna, tex den infrysta sonen, benen på ryggen, ha ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar