lördag 10 september 2011

Nostalgi på lördagsmorgonen


I tidningar och media pratas det mycket om den 11 september, för mig betyder början på september den dag då min mamma hade sin födelsedag. Hennes liv tog slut alldeles för tidigit, i år skulle hon fyllt 61år men dog samma år hon skulle blivit 50 (2000). Lite nostalgibilder så här på morgonkvisten.

 Med min nyfödde storebro, endast 16år "gammal"

 Bild tagen på en arbetsplats, ett bygge av något slag

70-talet med vår hund och en av katterna

Under utbildning till verktygsmakare

Tältsemester, 80-tal

 Semester i lånad stuga nånstans på 90-talet

Fiskelycka, 90-tal

Ytterligare fiskelycka

Inlines i present på 40-årsdagen

2 kommentarer:

  1. Ni är så lika! Tragiskt med hennes alltför tidiga död. Det är naturligt att barn ska begrava sina föräldrar, men ibland händer det många år innan det borde ske... Kram från en föräldralös till en annan.
    Gaby

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland ser jag liheten oss emellan :-), min mamma och jag. Synd att hon inte fick bli gammal och väderbiten, bara sliten.

    SvaraRadera