onsdag 14 september 2011

Huvudvärk...

Har varit lätt plågad av konstant huvudvärk de senaste dagarna, är nog ögonen som bråkar med mig. Kontroll imorgon, blir spännande. Fortfarande inte bra på höger öga.

Lämnade in min cykel för lite fix igår, fick äntligen loss tummen! Har velat ha en cykelkorg läääänge. Nu började lite andra saker strula (stödet börjar ge sig bl.a) så då kom tillfället att få en ditmonterad. Har inbyggd dynamo i framhjulet och därav en framlampa som jag inte själv vill flytta och trixa med. Bättre någon som är van får ta hand om det! Finns risk att tålamodet hade trytigt annars :-).
Tur jag har nära till jobb, för det fick bli en promenad dit idag.

2 kommentarer:

  1. Hej Ann,

    Jag har följt dig och dina nya linser och tycker det verkar spännande. Skulle kanske själv kunna tänka mig att testa det, men har du koll på hur länge man måste binda upp sig? Eller hur det fungerar om man tappar bort linsen?

    /Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!

    Jag har ännu inte skrivit på mitt "abbonemang" på linserna, så jag vet inte hur lång uppsägningstid man har (eller vad som gäller om man tappar bort en lins, eller hur ofta man får nya linser i den fasta kostnaden, 300:-/mån). För det fungerar så att man "hyr" linserna av optikern.

    Att tappa bort en lins är inte så troligt, du behöver en sugpropp för att ta ut dem! Det är vid insättning och urtagning man riskerar att drulla bort dem. De är rätt väl synliga då de är infärgade (rosa, ljusblå). Jag har alltid proppen i handfatet i när jag pillar med linserna (rengöring osv), tappar jag dem så blir det ner i handfatet.

    När jag själv skrivit själva kontraktet kan jag informera om alla de där detaljerna som känns viktiga! Själv tänker jag ge det här en chans, om det inte funkar blir det nog laser som nästa val.

    SvaraRadera