söndag 12 februari 2012

Vilosöndag

Började känna mig lite småkrasslig igår, ont i halsen, lite snorig. Knappast bättre idag...
Stack likväl iväg och tog ett pass igår. Det blev ben och axlar (jobbar lite extra målinriktat på just axlarna). Lite cardio klämde jag in med (löpband). Benen fick pisk med knäböj upp till 70kg, lite vader och axlarna f attackerades i många olika övningar med hantlar och stänger. Rätt go träningsvärk idag! Vila idag alltså.


En kul sak när jag loggade in igår:
6666, rätt kul när alla siffrorna är lika dana!

I fredags blev det ätarkväll. Tacos (igen), med lite gottis. Rätt proppad och nöjd redan efter godiset, men men... Maten slank ju ner den med. Får kanske byta meny till nästa ätartillfälle? Or not!

Mmmm... orkade så klart inte äta upp allt...


Igår kokade jag rödbetor för andra gången i mitt liv. Helt klart inspirerad av Hälsonötens matlagning (se länk i min länklista). Första gången tog jag inga bilder, då åts dem som de var med bara salt och smör. Jag hade ju ingen aning om hur de skulle smaka, eller om jag ens skulle tycka att det var gott. Men det var helt klart ok och nåt jag tänkte mig göra om fler gånger. Det tar lite tid att koka dem dock, så det är en god idé att tillaga dem långt innan man tänkt äta! Tålamodet kan vara försvagat om man är hungrig.
Kan helt klart rekommendera att man har handskar på sig när man skalar dem. Förra gången kokade jag dem innan jag skalade dem, denna gången skalade jag dem först för att inte behöva vänta på att de skulle svalna för att kunna komma åt att skala dem för att kunna börja äta.
Jag hade dem till lax och kryddade dem vitlökssalt. Doppade dem i lite smör som jag hade på tallriken. Tog inga bilder på dem färdiga. Men lite under matlagingens gång blev det i alla fall.

Oskalade gänget

Färdigskalade

Satta på kokning

Innan gladiatorerna igår åkte vi snabbt ut till Lomma för att få lite luft, kameran åkte med fast att jag visste att bilderna inta skulle bli nåt vidare sådär på kvällen. Men några mysiga bilder blev det ändå om man bortser från skärpa å sådant som inte alltid är det viktigaste.

Living by the sea side... Det vita är inte snö, det är frigolit, mycket sopor var det

Tjock is uppe på land vid piren

Kor på isen? Nä, fåglar, ser skumt ut när de står på "vattnet". Isen ser man inte så tydligt på håll. Fick ingen rikigt skarp bild, men det var å andra sidan helt bäckmörkt...

2 kommentarer:

  1. Fasen vad du kommit igång med bloggandet. :) Superkul. Känns som vi träffas fastän tiden bara går! Gillar när du skriver vikterna också så man vet var du ligger, lite inspirerande för en annan faktiskt! Peppande! Vore kul att ses snart, träna eller bara vara ihop. Får inte låta denna kommande sommaren försvinna utan lite mer umgänge än vi hade förra.

    SvaraRadera
  2. Nä, denna sommaren får väl hoppas på att det blir nåt vettigt väder så man kan besöka kullen o andra trevliga ställen.

    Skulle tro att du lyfter tyngre än mig i en hel del övningar, du som är "ung och skadefri" :-)

    SvaraRadera