torsdag 9 februari 2012

Lite blandat såhär på torsdagen

Igår blev det gymvila, men en cykeltur till stan kanske kan räknas som fysisk aktivitet ändå?
Köpte bland annat en present till kärestan (nä, jag berättar inte vad det är än :-), du får snällt vänta tills Alla Hjärtans dag precis som planerat), mat, bokade en tid till frissan nästa vecka och köpte en salva för händerna som jag hoppas kan vara vettig.

Så här ser den ut

Har problem med torrsprickor i händerna och är villig att testa lite nya saker för att lindra. Har ett cerat i detta märke sedan tidigare och gillar det. Min uppmärksamma käresta upptäckte såklart att den innehåller vete i en form (typ vetegroddsolja) så jag får väl ge tusan i att ta den på läpparna och så att säga "äta" av den.

Äta, ja nu efter gymet blev det en stående favorit: fil med banan, kanel och flingor. Som glutenintolerant kan man ju inte äta "vanliga" majsflingor, utan det är specialsortiment som gäller då alla andra innehåller kornmalt som i sig innehåller gluten. Jag har nu ätit upp alla mina flingor från det första paketet jag köpte av märket Änglamark. Måste säga att de är helt ok, helst med tanke på att de inte är dyrare än tex Kellogs. Andra glutenfria kostar minst 40:-/paket. Mycket majssmak, krispiga och fina. Ger dem 4 av 5!


Här saknas bara flingorna!

Nu är de på, lite småsmulor dock med tanke på att det var de sista i påsen.


Gymet... ja, det blev lite cardio till att börja med idag, 15 minuter löpband varav löpning10 minuter i sträck. Vaden verkar gilla läget så jag kommer så smått ta upp löpningen igen. Rensar huvudet rätt bra tycker jag. Efter löpbandet blev det rygg: hantelrodd upp till 25kg sedan latsdrag i maskin, några chins med assistans (maskin då alltså). Hade tänkt köra lite mer cardio, men gymet börjades fyllas på med fel sorts folk, dvs parfymerade tjejer.
Klarar inte av vissa parfymer, så det var bara att bege sig innan huvudvärken och illamåendet slog till. Flydde in på handikapptoan och tog några dagsformsbilder innan jag åkte hem. Morgonvikten var 54,4kg så det står lite still. Får antingen dra ner på käk eller röra mig mer... Hmmm... vilket ska det bli?


Idag fick magen vara med, lite löst i sidan, men det stramar snart upp sig det med.


Till sist: på jobb om vi ska bege oss utanför skolgården ska vi fylla i en riskanalys... Någon tröttnade på att hitta på en massa olika risker: Allt kan hända! Ha ha, kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar