onsdag 15 februari 2012

Att så ett litet frö?

Ja, kanske inte riktigt, men gro i alla fall. Emellanåt får jag lust att odla mina egna groddar. Tänkte bara visa processen med lite bilder. I detta inlägg visar jag Alfa alfa groddar, längre fram Mungbönor. Blir för många bilder i samma inlägg annars :-).


Min "groddare", finns att köpa i hälsokostaffärer. Köpte min för några år sedan. Alfa alfa i översta våningen och Mungbönor i den nedre.

Efter ett dygn

Två dygn

Tre dygn

Fyra dygn

Fem dygn och den dagen jag valde att "skörda"


Vilar även idag från gym, känner mig inte riktigt i stöt. Krafterna har räck till för jobbet, men efter klockan två så kroknade jag. Har dessutom träningsvärk i vaderna fortfarande sedan i lördags! Får bli lite matinhandling och småpyssel i hemmet istället. Kanske finns orken imorgon till lite gymträning? Kan ju vara en lättare släng av influensan, vi har rätt många sjuka på skolan, både vuxna och barn.

Zzzz... så här känns det...


Måste få skryta lite om en fin present jag fick igår, kärestan hade ritat en teckning till mig med två elefanter som virat samman sina snablar. Så gulligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar