söndag 26 februari 2012

"Arvegodset", nostalgi mm

Väntar på att gymet ska öppna. Ben står på dagens schema. Sista lediga dagen, ahhh... Hade gärna haft en vecka till. Det är inte så att jag vantrivs på mitt jobb, men det är ju så nice att vara ledig!

Igår fick jag träffat en av mina kusiner som jag inte sett på nästan 30 år, det var kul! Vi är inte särskilt lika till utseendet, men kanske har vi andra sjöstrandska egenskaper?
Det var min faster och hennes dotter som kom in på en titt. De hade varit och hämtat en katt på ett jourhem i malmötrakten. Den rädda lilla stackaren fick tillbringa tiden i mitt badrum i sin transportbox. Jag har ju själv katter, så vi ville inte byta baciller mellan dem.
Jag bjöd på fika, mackor med pålägg. Hade faktiskt köpt några fler "maccaroner", men de glömde jag ta fram... Typiskt! Smakade dock på dem senare på kvällen. Denna gången köpte jag smakerna kokos, blåbär och nutella. Än så länge är nutella min favorit. Blir säkert flera såna små fettbomber i framtiden. Inte för ofta bara...

Arvegodset som min faster hade med sig:

Bordet och ljustaken har min pappa gjort, ljuskronan har min farfar gjort


Till min faster hade jag bränt en dvd med gamla bilder på vår släkt, så det blev lite nostalgi med bildspel på tv:n denna kväll. Nostalgin fortsatte efter att de åkt hemåt då min käresta fortsatte kolla igenom mappen med bilder på endast mig.

Jajamän, redan på det härliga 70-talet var det inne med OnePiece, "been there, done that", aldrig igen....


En inte så "slank period" i mitt liv... Kanske en bild för kylskåpet/skafferiet? Bäst kanske att vara sitt eget varnande exempel? Då ser man vad resultatet blir om man nallar för mycket för ofta.


På tal om fettbildande... hade ätardag igår, så ett och annat slank ner. Bland annat detta "kexchoklad". Glutenfritt givetvis. Gott måste jag säga :-). Kommer jag att köpa fler gånger om jag blir sugen på kexchoklad. 5 av 5.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar