torsdag 23 februari 2012

Blandad dag

Igår blev det "bara" cardio på gymet, 1 1/2 timme av blandad kompott: 30 min löpband (3.86km så ingen snabb fart precis... blandad löpning med gång), 30 min crosstrainer, 15min cykel och 15min crosstrainer igen som avslutning. Helt blöt av svett efter det. Något vattning ändå i fysiken, tror jag har saltat på maten lite väl mycket den senaste tiden... det är gott när det är salt!

Idag blev det rygg och cardio (15min crosstrainer och 45min gång på löpbandet). Inga vikter att snacka om i ryggträningen, rätt sliten nu efter många dagars träning utan vila. Övningar för rygg idag blev; hantelrodd (upp till 22kg), latsdrag i maskin (inte lönt räkna vikterna där inte...de stämmer aldrig ändå), sittande rodd i dragmaskin, marklyft med hantlar (20kg hantlar), vanliga marklyft med stång (50kg, nu var jag trött!), chins i maskin med assistans och någon annan sorts ryggmaskin ala roddvariant... Sen var det klart!


Kvällsformen

På vägen hem från gym åkte jag inom Lidl för att köpa kessella, det skulle jag inte gjort. Kombinationen bökig stor gymbag och ett vobbligt flak kessella från bilen till hemmet är ingen bra idé, kartongen vek sig och ut trillade alla kessellor ner på marken. Gahhh! 12 nya förpackningar mulade och fula. Flera öppnade sig och en del av innehållet rann ut! Bara till att skyffla upp eländet, ta sig hem och se vad som gick att rädda. Två var helt utom räddning, grus och skit på dem. Flera andra hade öppnat sig och locket pajjat. Så jag fick snällt hälla över dem i en stor burk. Blir till att äta mycket mejerivaror nu...
Katterna hjälpte gärna till med borttagande av överflödig kessella... Första spontana tanken var ju att bara sparka ner skiten i rabatten och gå därifrån... Ha ha, men jag är ju 100% genetisk smålänning så det går ju inte för sig när första ilskan hade lagt sig...

Ahhh... matte, vad gott!

Jag hjälper dig att städa!

Stack och fikade med en kompis i eftermiddags. Först var vi och kollade Cofeébreak, men det var för mycket sorl där inne, vi gick vidare till Mando, det varlugnare där. Jag tog varm choklad med en chokladboll (ja, det är ju inte det namn jag tänker på denna bakelse... men man kan ju försöka vara politisk korrekt ibland i alla fall...).


Fikan gick snabbt, så särskilt mysigt var det inte där. Sen kollade vi lite smink och annat som är kul när man är två tjejer på stan. Sen bar fötterna oss mot mindre nyttigt, först en chokladaffär, men där köpte vi inget. Sen mot Lunds lilla lyxbutik... Där fick 3 spännande grejer följa med hem. Har inte smakat på dem än, tänkte dela nån med kärestan efter att han slutat jobb. De andra sparar jag tills det är ätardag. 3 st kostar 30:-, ok pris tycker jag med tanke på att den lilla chokladbollen kostade 14 spänn! Glutenfria är de med. Får berätta vilken vi valde att dela på och om det var gott. Ni får liksom jag titta på bilderna så länge :-).

Tjusigt och lyxigt värre!

Adressen för den som vill dit och testa själv

Smygtitt in i kartongen

Överst mandel&pistage, undre lagret till vänster mörk choklad fyllning, till höger vit choklad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar