onsdag 5 oktober 2011

Vekling? Nä!

Ohoj där i mitten på arbetsveckan! Idag har det blivit benpass, drar ordentligt i vaden nu på kvällen. Ska nog smyga in ett litet litet försiktigt pass för vaderna inom de närmaste dagarna för lite ökad genomblödning. Körde upp till 90kg knäböj idag igen, men idag kändes det tungt. Efter knöböj blev det lite benpress, baksidor och benspark. Rätt nöjd ändå efter dagens pass, soffan och badkaret kändes mer lockande efter denna blåsiga och kyliga dag. Dock vann diciplinen över latmasken.

Igår körde jag rygg, marklyft och hantelrodd blev de övningar jag prioriterade. Upp till 90kg i marklyft (ett misslyckat försök på 100kg) och 22kg i hantelrodd.

Imorgon får det bli gymvila, ska till optikern och kolla synen. Får se vad det visar. Höger öga känns betydligt bättre än förut, men vänster öga är klart bättre (men så har det alltid varit).

När jag ändå är nere i stan ska jag även se om jag kan få bokat in ett kommande besök för benmassage hos en duktig tjej som tidigare masserat min rygg. Tror inte det botar min vad, men kanske kan jag få lite hjälp på vägen. Har jag någon muskelknuta kan den få en ordentlig knådning. Kanske kan hon även känna om jag har haft någon muskelbristning.

Över till något annat.
Läste en bok för barnen idag som någon annan av fröknarna valt ut och lånat till vår klass. Var bara tvungen att ta några bilder med mobilen :-) :



Willy Vekling är en mycket snäll apa som inte ens kan trampa på en liten daggmask. Det finns några värstingar (större apor typ gorillor) i kvarteret där han bor. Dom ger honom stryk och retas nästan varje dag. Willy ber allt och alla om ursäkt vare sig han har gjort något fel eller ej. Men en dag så får han syn på en annons i en tidning:


Efter flera veckors väntan kommer det ett paket med en bok. I boken får han lära sig att äta rätt (en massa bananer då han är en apa), råd att börja jogga och gå på aerobics, utföra yoga och prova olika träningsformer:




Med sitt nya självförtroende ger han sig ut i kvarteret med spänst i stegen. Han ser att värstingarna har tagit fast en aptjej och retas med henne. Han behöver bara visa sig och ropa till dem "-Ursäkta, vad gör ni?" De släpper genast aptjejen och springer iväg och gömmer sig. Aptjejen springer fram till Willy och pussar på honom och kallar honom hjälte. Willy blir generad, tackar, går därifrån och krockar med en stolpe. Till stolpen säger han förlåt!

Inte bara nytt gott självförtroende fick han, utan han fick även behålla samma sköna personlighet. En lustig observation är att flera av ungarna genast testade att flexa som gorillorna på kroppsbyggarklubben, ha ha! Det är nog något djupt rotat att flexa muskler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar