torsdag 13 oktober 2011

Fullmånenätter...

Sover oftast kasst vid fullmåne, så har det varit de senaste nätterna. Även om jag lägger mig i tid och är trött så somnar jag inte på ett bra tag. Nu känner man sig lite mör.

Igår blev det tungt ryggpass på gym, upp till 90kg i marklyft (misslyckades på 100kg), latsdrag 55kg (siktet inställt på att börja orka med chins så småningom) och hantelrodd upp till 28kg. Cardio fick bli två cykelturer fram och tillbaka till stan.

Efter jobb idag är det dax för kontroll igen hos optikern. Nu anses nog synen stabil och ok. Lite skumt för ögonen i konstgjord belysning och jag har mer haloeffekter på kvällarna än jag hade innan då jag använde vanliga linser/glasögon. Men jag är beredd att acceptera detta för att slippa glasögon/linser med allt vad det innebär i obekvämhet och torra ögon! Man slipper bry sig om hur länge man är hemifrån om man har linser för att ögonen känns torra och man skulle behöva byta till glasögon. Framför allt så slipper man ha glasögon som glider, klämmer, immar igen och allmänt är till besvär! Ah, underbar frihetskänsla!


Bjuder på en goding jag hittade på en äng i somras.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar