torsdag 6 oktober 2011

Varit på ögonkontroll

Så har jag tagit mig hem från stan och optikern. Ögon har blivit topograf fotograferade, synen bara enkelt kollad (kan du läsa nåt från nedersta raden, ja det kan jag). Koll igen nästa vecka.

Nu vet jag mer om en del:
Baskostnad 2500:- (alla linser och kontroller ingår i denna summa, inkl startkitet med linsbehållare, vätskor, sugplopp). Den summan kommer jag att få betala vid nästa besök, inget mer för de månader vi provat ut linserna.

Månadskostnad 300:-, i denna kostnad ingår ögonkontroller och synundersökningar minst en gång i halvåret. Ett par nya linser per år (eller fler oftare om man behöver det).

Uppsägningstid: 3 månader (om man "säger upp" sina linser ska de lämnas tillbaka och ev endagslinser man kan behöva innan synen gått tillbaka till utgångsläget ingår även i denna kostnad).

Om man strular bort en lins då? Ja, det ska de diskutera om de ev ska ha någon sorts försäkring som är mer förmånlig än drulleförsäkring man kan ha i sin hemförsäkring. Det trodde optikern att jag kunde få svar på nästa vecka.

Så nu vet ni vad jag vet! Detta är vad denna typ av lins (Orto-k för er som inte hänger med i svängarna) kostar hos Optiker Branning i Lund.

Har dessutom bokat in massagetid till nästa vecka när jag ändå var i stan och ett sista besök hos min frisör innan hon börjar heltid med sitt andra jobb.


Dagens bild blir nån sorts insekt. Vet inte vad det är, men kul ser den ut och väldigt liten var den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar