tisdag 18 oktober 2011

Lukas namnsdag

När jag drog av dagens lapp på min väggkalender såg jag att dagens namnsdag var Lukas. Kom då att tänka på min gamla kompis, Lukas. Vi fick 13 år tillsammans. Saknar honom ibland, men absolut inte att alltid vara ensamstående matte.

 Lukas

Idag blev det ingen gymträning för mig, följde dock med pojkvännen vars gymkort just gått ut på "nytt- gym-jakt". Vi besökte bla "mitt" gym så han fick se hur det är där. Vi var på det nya Actic på Sparta och till sist på Viktoriahallen. Vi har bägge en veckas gratis "prova på", på det nya Actic. De hade reklamkuponger i Sydsvenskan för några veckor sedan, klippte ut två och sparade.  De kommer vi nog att se till att utnyttja inom den närmaste tiden. Ska bli kul att köra lite tillsammans som omväxling och testa lite annorlunda maskiner. Lätt man fastnar i sina gamla rutiner. Sjukt stor cardioavdelning (med löpband, trappmaskiner, kondiotionscyklar, crosstrainers mm)! Aldrig någonsin kommer man behöva hålla koll på att nån maskin ska bli ledig på det stället!

Var snabbt inom Nova tidigare och köpte ett par riktigt långa strumpor (over knee), det är ju tydligen modernt nu :-). Men jag har dock köpt dem i medicinskt syfte, de ska värma min vad nu när det är kallare ute. Hade först tänkt köpa fotbollsstrumpor, men sen kom jag ju på att det är ju mode nu för tusan med långa strumpor. Fick faktiskt tag i ett par hyfsat snygga på H&M, de kan man ju t.o.m våga visa sig offentligt med.

Dawgs? Finns kanske en del såna på gymet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar