fredag 14 oktober 2011

Frostmorgon!

Andra morgonen med frost! Har redan plockat fram de varma vantarna och mössan. Börjar kanske bli dax för termobrallorna snart med?

Igår blev det benpass på gymet, som tyngst tog jag 90kg i knäböj, men väldigt grunda. Det drar och stramar i vaden en hel del. Lite lugnare nu på morgonen, så det var kanske bra med lite genomblödning för den?
Skulle tro det blir gymvila idag och gym bägge dagarna i helgen.

Var på "slutbesiktning" igår hos optikern. Höger öga var just då -0.50 och vänster -0.25, vilket är fullkomligt normalt. Har nu betalt mina linser (2500:-) och skrivit på kontrakter för linserna. Kommande (fast) månadskostnad blir 298:-, i den avgiftern ingår även en försäkring på linserna. Om man klantar till det på något vis har man en självrisk på 750:-/lins som man själv betalar, en ny lins kostar ca 1500:-.
En bieffekt dock är att jag ser lite sämre på nära håll (vilket var på gång redan innan jag började med de här nattlinserna, får väl skylla på åldern även om jag inte riktigt vill erkänna det....), läsglasögon +1 kan göra skillnad för mig, så jag ska köpa ett par billiga nånstans nångång.


Ytterligare budskap från klätterborgen


På jobbfronten har jag fått reda på att jag kommer bli anställd året ut än så länge, efter årskiftet får vi se hur behovet ser ut. Det passar mig bra för jag trivs bra på detta stället. Jag har ställt in dagens intervju då det jobbet börjar gälla nästan direkt.

Ska sprida lite glamour på jobbet idag, ska ha med mig lite nagellack till försäljning. Har en del dubletter att sälja av. Ryktet att jag hade dem med mig redan igår spreds snabbt, så 7 lack fick ny ägare redan igår.


2 kommentarer:

  1. Shit, starkt jobbat i böjen! Fint med jobbet också!
    Trevlig helg :-)

    SvaraRadera
  2. Gött att orka träna tungt, lite mäktig känsla att vara 1.60 lång, 57kg tung och stå med 90kg tung stång på axlarna! Att sen palla med att böja knäna med och mer än en gång :-). Siktet är inställt mot 100kg. Tresiffrigt känns som en topp som ska uppnås. Trevlig helg du med!

    SvaraRadera