onsdag 16 november 2011

Redan kväll...

Försökte blogga i morse, men det gick inte. Så ett nytt försök idag. Idag har det blivit vila från gym, igår blev det ett längre cardiopass (1 1/2 timme med blandade maskiner). Känns bra att få svettas riktigt ordentligt. Vaden verkar palla med det också. Är ju grymt sugen på hopprepet, men jag ska låta bli det resten av månaden (antagligen resten av året med). Får se hur den verkar vid nästa massgetillfälle.


Med tanke på det där med att börja gå ut för hårt med träningen och påverkan av min stackars vad...

Ah... vill ha sommar nu!

Har idag kört igång med lite nya arbetsuppgifter på jobb, roligt med lite omväxling, men många nya namn att lära sig! Dagens bästa var att när vi var ute med barnen på en äng tyckte jag mig se en annorlunda liten fågel. Då den satt kvar ett tag så hann jag tänka vilken kort hals den har. Smög sakta mot dens håll (den satt uppe i ett träd), då flög mot och hoppade in i en holk. Snabbt som tusan tog jag mig fram för att kunna vara beredd när den tittade ut ur holken igen. Vet ni vad det var? Jo, en liten liten uggla! Wow! Hem och slog i böckerna efter jobbet var slut. Det som var mest likt var en sparvuggla, så himla söt!

Inte min bild, har googlat fram denna bild. Ugglan jag såg var lite mörkare i sina färger och inte lika spräcklig. De ser kanske lite olika ut beroende på arvslinje?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar