söndag 13 november 2011

Gröt & kaffe

Jäpp, nu är det sen frukost. Gymet öppnar senare på söndagar, så jag anpassar min frukost så jag inte blir helt vrålhungrig under passet.

I fredags jobbade jag min sista "vanliga" dag på min avdelning, nu bär det av mot nya äventyr med "nya" arbetskamrater. Ska bli intressant, även om jag kommer sakna mina gamla arbetskamrater, vi funkade bra ihop och det är guld värt med tanke på så många timmar man tillbringar tillsammans. Fick härligt god choklad och ett kort när jag slutade. Tack, chokladen var ljuvligt god (nästan slut nu, en bit kvar som jag ska njuta senare)!



På fredagskvällen bjöd vår chef in (hemma hos henne) till en "Tack- för- allt-ert- slit- fest", vi har nämligen haft ombyggnad av vår matsal och fått äta i klassrummen rätt länge. Fått ordna med mellanmål, disk mm. Det var trevligt med ett tack på detta vis. Jag passade på att ta med mig kameran och tog bilder på lite allt möjligt.

Mmmm, kleggig sallad med bl.a ägg i. En skiva parmesanost, lufttorkad skinka, bröd från stenugnsbageriet (st. Jacobs här i Lund), brödrulle med lax, mortot (lite nyttigt får man ju äta också, ha ha), skorpor mmmm...

Hög mysfaktor med mycket tända ljus överallt.

Varför inte lite mer mat? Omgång tre tror jag detta var, ja, jag är ett matvrak och chefen sa ät, jag bara lyder ;-). Mer lufttorkad skinka och en skiva parmesan till. Chips, mandlar och ostbågar.

Maten uppäten och samtal kring ett av borden.


Igår blev det ett bra bröst och armpass. Äntligen kan jag köra bänkpress i en vettig bänkpress-ställning. En sån där man kan flytta bänken i och som har höj- och sänkbara sidor för ställningen som håller stången. På gamla gymet är allt fast, plus att "hållaren" där man ska lägga stången är det en knepig vinkel för mig som är lite kort i rocken.
Blev dock inga fantasiska bedrifter att berätta om... Kör oftast som tyngst upp till 45kg på egen hand utan pass. Tror inte bänk är en ultimat övning för mig, får rätt ont i armbågarna av den. Men jag fortsätter envisas med den ändå. Men stora ökningar räknar jag inte med. Förutom styrka körde jag en timme sammlagd cardio. Skiftade mellan löpband och crosstrainer.
Jag tycker absolut  bäst om rygg och benträning. Idag är det just rygg som står på schemat, ska nog klämma in lite cardio också. Gör gott för kroppen att svettas ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar