måndag 1 oktober 2012

Ny månad

Jisses, vad tiden går snabbt! Snart får man ju damma av julsakerna!

Sedan jag sist skrev känns det som det varit fullt upp igen, jag sitter inte särskilt mycket vid datorn på kvällarna.

Onsdagen hade vi en speciell dag på skolan, då var det Kaféer, loppis, korvgrillning, ansiktsmålning, såpbubblor,  tipsrunda mm på skolan.
3 timmar av kaos, sedan är det över :-). I vårt hus var det två kaféer... Bara spana in alla läckerheter! Bilderna gör det inte riktigt rättvist, det var massor!




Trots att tröttheten var rätt stor efter dagens aktiviteter begav jag mig till gymet på kvällen. Det blev bröst axlar, bi- och triceps, avslutade med 30min crosstrainer

På torsdagen vilade jag från gym. Gott om frisk luft fick jag på dagen då vi hade utedag med barnen ,de däremot fick ordentligt med träning då de hade ett himla jobb med att få ner kastanjer från träd och sedan räkna dem när vi kommit tillbaka till skolgården.

Tror de räknade samman dem till 485 st!

Fredagen bjöd på ett cardiopass 15min crosstrainer + 10min roddmaskin+ 30min crosstrainer och avslutningsvis  5min i  rodden igen.

28 september, rent blöt!

Var rätt trött nu....

En humorlapp dök upp på dass på jobb! En del skoj

Pengarna från Kaféet skulle räknas samman, jag fick äran att kontrollräkna "vårt hus"

Gäller att hålla ordentlig koll, sällan man får göra något ostört i mitt yrke...

Lördagen bjöd på ett ben- och vadpass (tror jag tog upp till 60kg knäböj), 10min blev det på crosstrainern som uppvärmning. På eftermiddagen tog vi en tripp till Center Syd, jag fyndade strumpor och ett par skor. På kvällen cyklade vi hem till svärföräldrarna.

Hittade denna i tidningen häromdagen...

I söndags körde jag  rygg, det blev hantelrodd med 24kg och marklyft med 90kg. Värmde upp med 5min i roddmaskin och avslutade med 30min crosstrainer.


Mycket stuff innan man kan börja sitt pass

Dagsformen 30 sept


Ådror lite här och där

Ahhh, en bar efter passet sitter fint!

På kvällen besökte vi Nova, jag fyndade nya vantar o handskar. Ska bara leta efter bra vindbyxor så är jag redo för det mesta denna kommande höst och vinter.

Idag var morgonvikten 53.1kg, hoppas komma ner under 53kg denna veckan. Jag körde 60min cardio på gym idag, 45min crosstrainer och 15min rodd.

De sista 15min idag... Segt!


Idag har vi fått ett nytt barn i klassen, eleverna var så duktiga på att ta hand om den nya :-)

Se så duktiga de är att visa den nya runt! Bra jobbat!

Det är min fot i mitten... de andra fötterna tillhör 8-åringar...

Konst?! Spontant i alla fall!


Imorgon är det ridning på schemat efter jobb, ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar