söndag 7 oktober 2012

Söndag redan?!

Torsdagen blev vilodag... rätt ofta faller det sig så.

Fredagsträningen bjöd på ben och vader, inga vikter att snacka om då det mesta fick göras i maskin. Är inte riktigt bekväm med att köra knäböj om jag inte kan se mig själv samtidigt i en spegel. 10min på crosstrainern som uppvärming. Tog bilder på toan:


Fredagsfika på jobb

Svengelska? Favoriten är kreci!

På lördagen blev ryggen ordentligt genomarbetad med marklyft (90kg... börjar bli rätt tungt nu...), hantelrodd (26kg) och latsdrag i maskin. Värmde upp med några minuter i roddmaskinen, efter ryggpasset genomförde jag 30min crosstrainer och 15min på motionscykeln. Knäppde nån bild på toa igen:





Veckans lägsta invägning blev 52.7kg, igår åt jag på Ha Long... Så nu är inte vikten densamma :-).

Idag har jag kört bröst, axlar, bi- och triceps. 5+30min i crosstrainern.

Har laddat in en ny app i mobilen då jag så smått börjar reta mig på att den jag använder just nu (Shapeup) för att kartlägga mitt matintag ändrar alla gränser för intag om man tränar mycket. Jag vill veta exakt hur mycket kolhydrater, protein mm jag får i mig/dag oavsett hur mycket jag tränar... Det är det jag skulle ha appen till från början, så att jag inte behöver sitta och pilla med det.
Så nu har jag så smått börjat testa en app som heter Fatsecret. Minus med den än så länge är att man måste vara uppkopplad för att den ska fungera. Berättar mer om den längre fram när jag hunnit testa den mer. Men den verkar lovande än så länge. Man kan dessutom lägga in träning där med om man vill.

Blir en rolig vecka som kommer nu med planerat sushibesök, ridlektion och turridning till helgen med väninna.

Ha en bra vecka och få lite inspiration av dessa damer!


Laura Creavalle

Marianna Komlos

Marjo Selin

Valentina Chepiga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar