onsdag 10 oktober 2012

Onsdagskväll

Fy tusan vad kallt det blivit, vi fick till och med lite hagelblandade skurar idag! Hu! Ska det redan bli dax att plocka fram vinterjackan? Lite vackra naturupplevelser fick vi också då regnbågen tittade fram.



Idag fick det bli vila från gym, fick ett ordentligt "krampanfall" över ena skulderbladet vid morgonens besök på dass... Inte alls trevlig upplevelse... Kramp i ben, vad och mage har jag upplevt förut, men rygg det var nåt nytt det!
Hade känningar redan igår morse när jag vaknade. Antar att jag lyckast sträcka mig av en nysning eller kanske bara klämt nån nerv när jag sovit, eller så är jag helt enkelt överansträngd?
Vem vet, men obehagligt var det. Småkramper har kommit och gått under dagen.. Så lite vila från gymet får det bli. Har en inplanerad långritt (3,5 timmar) på lördag som jag inte vill kvadda med att pajja ryggen mer när den tydligen är så missnöjd över något. Känns det något bättre imorgon testar jag ett gympass innan lördagen.

Igår var det ridning på schemat igen, vi jobbar en del med att "få kontakt" med hästarna, dvs "att ha hästen på tygel". Se till att de håller sig alerta genom att vi ber dem om olika saker i en ordning som de inte är vana vid. Islandshästar vill oftast gärna tölta, så därför ska de travas först (och så lär vi oss skillnaden på de olika sätten att få hästen att göra som vi som ryttare vill. Eller rättare sagt som vår ridlärare tycker att vi ska göra för att vi ska bli duktigare ryttare). Galopp sen några omgångar (så häftigt!) och till slut några varv med tölt. En timme går fort! Önskade man hade kunnat rida längre och suga till sig mer kunskaper! Vårens ridskola hägrar redan i mina tankar... Och så ska jag nog se till att rida långturer oftare.

Islandia för tredje omgången, gillar henne skarpt!


Måndagen bjöd på en tallrik med godsaker på Rå Epok här i Lund med kompisen...Hon beställer chilimayo och jag vill ha extra wasabi och ingefära...Mmmm... gott!
En långpromenad på kvällen med kärestan sedan, så blev jag kanske av med någon kalori?



Hämtade ut lite gottigheter från Gymvaruhuset idag... Inte riktigt i samma klass som maten ovanför... Men varar längre och är sjukt smidigt att ha med sig. Ny favvo är skogsbär!



Nåt annat gott men för mig nytt är Pukka te. Dessa teer är helt fria från koffein. Tror det kan bli lite väl mycket av den varan ibland, inbillar mig att jag sover bättre när jag drar ner på kaffe, svart och grönt te. Hittade dessa "dyringar" på Coop nere i stan.



Ett roligt garv fick jag häromdagen med... Hög igenkänningsfaktor i ruta 1 (på flygplanet) och ruta 4 (balkongen) för min egen del. He he! Avskyr att vara instängd i trånga utrymmen med folk som nyser och snorar!



Jag har varit fortsatt nöjd med "Fatsecret" appen, en mycket stor fördel är att man kan lägga in hela veckans frukost, lunch eller vad man nu vill. Dessutom behöver man inte fylla i dem alla för hand utan kan välja bland de måltider man redan lagt till sedan tidigare. Det är något man inte kan göra med "Shapeup appen" ifall man inte är beredd att använda deras betaltjänst som i mitt tycke var rätt kostsamt för de funktioner som de erbjuder... Så fortsatt tummen upp för Fatsecret. Löjligt namn, men bra funktioner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar