onsdag 17 oktober 2012

Tystnad!

Jahapp, nu tror jag att jag vet varför jag fick kramp i ryggen... förkylningen har slagit till.
Ska inte klaga, är väldigt sällan förkyld med tanke på vad jag utsätter mitt immunförsvar med: arbetar inom skolan och pillar på en massa bakterihärdar även på min fritid (gymet).


Sedan jag la om min kost till glutenfri (så mycket det bara går, visst gluten får man nog i sig ändå då "stärkelsesirap" kan vara vadsom helst... finns bland annat i godis som slinker ner ibland) har jag bara haft en förskylning tidigare i år (februari). Då var jag inte så pass dålig att jag behövde stanna hemma från jobb.

Känner mig inte så kass egentligen (snorig och så), men över natten har jag nästan helt tappat min röst, låter knappt ens när jag hostar... Tror att jag har små feberanfall emallanåt med.
Så idag får det bli vila från både jobb och gym. Med tanke på hur mycket jag pratar i mitt yrke får jobbet vila resten av veckan... Inte mycket att göra åt... Det bara är så.

Kanske ska jag se till att handla hem några kilo köttfärs och steka upp? Det är inte många portioner kvar i frysen.

Sov utan linserna i natt för att testa, ingen bra idé. Jag behöver ha mina linser i varje natt för att se bra. Jag tillhör inte dem som kan ha dem varannan eller var tredje natt. Hade ju varit trevligt om det gick... Men nej.

Igår var det dax för min fjärde ridlektion, fortfarande skoj som tusan. Jag fick "ny" häst denna gången, Sonja. Vid nästa tillfälle ska resten av mina "ridkurskamrater" byta till andra hästar de med. Känns lite annorlunda att rida annan häst så det ska bli intressant och se om det påverkar de andra ryttarna med. Sonja har tidigare haft en total nybörjare på sig när vi haft lektion, så jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig (traktorfart?), men hon var ett riktigt krutpaket! Fick en galopprunda som jag sent ska glömma, vilken fart! Vilken energi! Wow! En riktigt skön tölt med, man hade kunnat tro att hon skrittade, så bekvämt var det. Kul att bli överraskad!




Gillar verkligen temperamentet på "isläninngar". När de inte förväntas jobba, så står de lugnt och är avslappnade, försöker inte bita varandra, sparkas och bli otåliga som jag kan uppleva att "vanliga hästar" gör. Har i princip redan bestämt mig för att gå på ridskolan till våren. Ska anstränga mig med att dra med folk på långritter lite då och då. Ger mig mycket glädje och ny energi. Mer av sånt i livet!

En annan liten livsnjutare är detta te, så gott! Min kvällsfavorit!



Testat detta med, vet inte riktigt vad jag tycker, en annan sötma helt klart, men är det "gott"? Hmm...



Gissa vem som ätit choklad i bilen?



Dags att tanka igen, är det bara jag som tycker att det är hutlöst dyrt? Tur man inte behöver bilen till jobb varje dag, det hade gjort hål i plånboken! Trivs dock utmärkt med den frihet som en bil ger, så det skulle jag inte vilja ge upp.





Var ju ute och tog några bilder i regnet häromdagen.. blev inte mycket kul att visa, men något blev det i alla fall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar