söndag 14 oktober 2012

Gårdagens aktiviteter

Minst sagt mör idag av två skäl, gårdagens ridning och en liten förkylning. Gymvila fick det bli idag, har varit ute på en timmes fotorunda, inga speciella bilder att dela med mig av därifrån än... Har inte lagt över dem från kameran, får bli ett senare projekt.

Igår hade vi verkligen tur med vädret! Vaknade till ett riktigt busväder med regn och ordentliga vindar. Jahapp, lika bra att vara beredd på dunderskitväder och kolla upp alla möjliga outfits som kan behövas för att inte bli dyngsur. Men jag hade inte behövt bekymra mig. Vädret blev ju toppen! Ju bättre efterhand som ritten varade. Tacksam för det är jag!

Riktigt nöjd efter en ordentlig runda på ca 3 1/2 timme, med mycket tölt, trav och galopp. En superhärlig häst med mycket motor men samtidigt väldigt observant på sin ryttare, underbar!
När vi var tillbaka tyckte jag att jag kunde ha ridit en timme till.
Hade jag gjort det hade jag nog haft problem med att sitta idag. Att cykla igår kväll var halv tortyr :-), hehe!
Jag får ju snart nog komma upp på hästryggen igen på tisdag!

Bilder från igår:

Pegasus, "min" häst för dagen

Inri, hennes häst

Pegasus närmast kameran, Inri som binds upp bakom

Inri med sadel på gång


Jag på Pegasus


Efter en halvtimmes ritt var det fikapaus för hästarna

Efter ytterligare ett tag var det fikapaus för oss, G har precis plockat av sadelväskorna med den varma drycken (kaffe och tevatten)

Vilopaus för pållarna, här står Pegasus

De andra i sällskapet, vi var totalt 5 deltagare och så Hrafnkell (en av ägarna) himself.

En liten klapp före fikan

Efter pausen ska vi iväg igen, min stigbygel vill smita


Solnedgången var fantastisk när vi körde tillbaka till Lund efter avslutad ritt


Ett djävla liv?!
När jag skulle vinka av G vid stationen, var den fylld av djävlar, spöken, skelett och zombies av alla de slag. Gymnasieungdomar i full gång. Tog några smygbilder på dem.
Alla skulle de med G's tåg hem... Lyckligtvis hittade hon en tyst kupé!



2 kommentarer:

  1. Låter som ni fick en bra dag trots att vi hade fruktansvärt regnväder hela dagen! :) Skönt!

    SvaraRadera
  2. Vi fick underbart väder! Det sprack upp en halvtimme innan det var dags för ritten, som på beställning :-)

    SvaraRadera