onsdag 26 september 2012

Idag blev det ingen morgonjogg, får räcka med gym ikväll efter jobb. Prio ett är nästan alltid för mig att sova tillräckligt. Får jag sovit ordentligt är jag redo för det mesta! Idag har vi en speciell dag på jobb som kan behöva lite extra energi hos pedagogerna.

Igår hade jag min första ridlektion hos Valleröds utanför Blentarp www.vallerod.com . "Min" häst som jag kommer ha de första fyra tillfällena heter Islandia. Trevlig häst med lite kämparglöd. Jag ser redan fram emot nästa vecka. Känns bra att komma igång igen, kul med lite variation i ens träning också.
Vi fick skritta, tölta och trava. Våra sitsar blev inspekterade och vi fick lära oss lite om skillnader mellan islandshästar och "vanliga" hästar, hur de rids olika dvs.
I min grupp är vi 6st ryttare. Känns lagom och man försvinner inte i den stora massan som jag tycker mig minnas från barndomens ridlektioner. Tur med vädret hade vi med då det började regna först när vi var klara med vår lektion. De som kom efter hade inte lika mycket tur med vädret. Hemresan var inte lika kul då jag har lite problem med mörkerkörning, regn på det och obekanta vägar... Men jag lär mig snart hur vägen går så slipper jag sätta bilens bromsar på prov när vägen plötsligt tar slut i ett T-kors :-).



Islandia somnar nästan av att det är skönt att bli borstad och ompysslad

 
Stamtavlan ovanför sadel och träns



Träningen har rullat på rätt bra den senaste tiden. Någon form av aktivitet/träning har det blivit varje dag. Jag tycker att min vad känns betydligt bättre numera sedan jag började äta extra tillskott av magnesium! Det stramar inte och drar särskilt mycket längre. Jag kommer snart att dra ner dosen till en kapsel varannan dag för att se om effekten fortfarande håller i sig.

Söndagens träning blev rygg och cardio (crosstrainer och roddmaskin). Ryggen kördes igenom med latsdrag i dragmaskin och hantelrodd (upp till 20kg). På kvällen gick vi en promenad tillsammans.

I måndags blev det enbart cardio: 15min crosstrainer + 10min rodd+ 10min rodd och avslutningsvis 30min crosstrainer. Totalt 65min av svett, enligt bild :-)

Svettigt värre den 24/9

I söndags



På lördagskvällen smet vi iväg till Ha Long och smörjde kråset... Samma maträtter som vanligt, varför ändra på ett vinnande koncept?


"Min" rätt, som är en blandning av två rätter på menyn

Nu snart blir det äta av! Behöver jag säga att min kropp suger åt sig kolhydrater som det gällde livet? Dagen efter väger jag alltid 2kg mer än innan :-). Gott är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar