lördag 22 september 2012

Lite blandat från veckan som gått!

Veckan började med en utvecklingsdag på jobb. Inga barn, bara vuxna som pratar och utvecklar sig :-). Som gräddet på moset så hade vi även arbetsplatsträff inbakat denna dag. Mitt på dagen fick jag samtalet jag väntat på efter förra veckans intervju, vi vill ha dig! Vi bokade in en träff till onsdagen då jag kunde få träffa de jag ev skulle jobba med ifall jag tackade ja till jobbet. Efter samtalet gick jag in till min nuvarande chef och berättade läget... gav chefen samma chans, dvs att ge mig en fast anställning... Chefen bad att få tänka på det till nästa dag.

Laxsallad på jobb

Största låset på kollegas cykel?

Tisdagen bjöd på lite mer jobb än förväntat då min kollega var sjuk. Det gick dock bra att ha hand om barnen själv större delen av dagen. Av min chef fick jag besked att till sommaren kunde jag få förlängt utan problem, men ingen fast anställning var aktuell i nuläget. Måste erkänna att jag blev besviken... Men jag hade ju ett annat erbjudande med att fundera över. Men en hel del förändringar skulle det bli om jag bytte arbetsplats med allt vad det innebär. Efter jobb stack jag upp till Helsingborg för snack, bastu och kallbad med min väninna där. Välbehövligt samtal och miljöombyte mitt i röran.


Utsikt från damernas omklädningsrum

Värdeskåpen som hängt med ett tag...

Mysljus hos väninnan

Onsdagen börjades med morgonjogg, inga rekord slagna eller förbättringar att räkna med. Kanske inte läge när man har huvudet fullt med beslut och förväntningar... Det blev i alla fall 6.91km på 39.58min. Nöjd ändå, för jag gjorde ju det i vilket fall som helst. Bara det är ju en seger!
Väl på jobb gick tiden snabbt fram till klockslaget då jag skulle hoppa på min cykel och hälsa på det nya stället... Väl där fick jag bara tillfälle att träffa den personen jag skulle ersätta och en av de andra två som jag skulle jobba med. Den jag skulle jobba med verkade helt ok. Vi verkade vara rätt lika till både sätt och ålder. Den ev nya chefen sa att han skulle ringa upp mig dagen efter för att få besked. Snabbt upp på hojen och tillbaka till mitt vanliga jobb. Kollegorna frågade och undrade. Och själv så funderade jag och grubblade... Efter jobb stack jag till gymet för att rensa tankarna. 30min crosstrainer, bi- och triceps fick sitt. Avslutade med roddmaskin i 10min.
På kvällen grubblade jag mer... Men jag beslöt mig för att tacka jag till det nya, dumpa det gamla. Med en liten reservtanke i bakhuvudet...

Någons matta hade blåst iväg ner till mig... Vid en snabb titt så uppfattade jag det först som en kraschlandad duva, tur att det bara var en matta!

Svettigt pass!

På torsdagsmorgonen gick jag in till min chef och berättade att jag tänker tacka ja till tjänsten som jag blivit erbjuden, men att hon hade chansen att ge mig samma erbjudande fram tills att jag fick samtalet då jag skulle lämna mitt besked. Hon bad att få återkomma efter klockan ett då hon skulle sitta i ett ledningsmöte hela förmiddagen... Behöver jag säga att jag gick som på nålar den förmiddagen? Halv två var det hela klart, min chef erbjöd mig en fast tjänst och jag tackade gladeligen ja! Phu! För att få lite betänketid (plus inte sitta med skägget i brevlådan om nu inte papper blev påskrivna) lät jag bli att svara när jag blev uppringd...


Lika som bär... Inte konstigt man kallar dem vid fel namn?

Så sant!

Fredagsmorgonen efter att jag skrivit på papperna ringde jag och sa tack, men nej tack till den erbjudna tjänsten. Berättade att min chef gett mig samma erbjudande. Sedan vann jag som sagt vinlotteriet :-). Efter jobb blev det afterwork med några kollegor. Fortsatte med lite gott att äta här hemma. Så gårdagen blev en "ätardag".

Påskrivet!

Ahhh! Nån vänlig själ har bakat! Har bett om recept!

De är trötta de med på fredagen, kul hade vi som var de sista kvar för dagen. Jag med!

Jäpp, de är nödiga! På toadörren på stället där vi sågs på afterwork

Idag bar det iväg till gymet för ett benpass. 40min cardio blev det också (crosstrainer, roddmaskin och motionscykel).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar