söndag 16 september 2012

Tiden?!

Vart tar tiden vägen? Snabbt går den i alla fall, det är redan söndag och en hel del har gjorts sedan jag skrev inlägg sist. Väntar på att gymet ska öppna så jag kan komma iväg. På schemat står bröst, axlar och armar, cardio borde det bli med.

Lite inspiration? Så man kör lite hårdare, lite tyngre, lite längre?

Juliette Bergman

Igår körde jag rygg på gym, lite försiktigt då jag är rädd om ryggen sedan jag överansträngde den. Körde "bara" upp till 70kg i marklyft och 24kg hantlar i hantelrodd. Lite sittande rodd i dragmaskin och lite latsdrag i dragmaskin. Cardio blev lite mixade crosstrainerprogram och roddmaskin. Sjukt jobbigt att ro i roddmaskin!

På fredagen hade vi friluftsdag på skolan. Vädret var inget vidare, men då vi i personalen tycker om att vara ute oavsett väder hade de stackars barnen inget val :-), 6km promenad blev det ändå för dem, precis som våra idrottslärare planerat för dagen. På kvällen hade jag en tid hos frissan för uppfräschning av färg och frisyr.

Torsdagen blev en dag i ätandets tecken... det började på jobb med "fredagsfika" en dag för tidigt... Något nyttigt fanns det inte direkt att välja på eftersom jag missat att fikan var flyttad, plus inget glutenfritt bröd heller... men en sån här bomb tog jag hand om. Pallade faktist inte att äta upp en hel vid ett tillfälle, utan fick dela upp den på 3 omgångar... Ser frestande ut till en början, men blir rätt äckligt mot slutet... Dock omtänksamt av dem som fixat fikan. På kvällen åt jag och kärestan thaimat på Ha Long, då det var samma på menyn som vanligt tog jag inga bilder :-).

Frestande men lite äcklande

Japp, vad håller han på med? Förhoppningsvis fixar han stoppet, inte ställer till med mer stopp...

Onsdagsmorgonen bjöd på löprunda igen, 6.91km på 39min. På kvällen körde jag ben och vader på gymet. Som cardio testade jag roddmaskin i ca 10minuter.

I tisdags blev det vila från gym men lite shopping av kosttillskott och en ny mascara.

Kanske kan jag bli av med krampkänningarna i vaden med lite extra tillskott?

Brukar tillhöra standardsortimentet för mig, men har varit utan ett tag nu

Ny mascara, nytt märke att testa för mig. Mycket färg utan att det blir mycket klet när det ska tvättas av, men dyr! Hade dock en rabattkupong på Kick´s så den blev något billigare än normalt


I onsdags var jag på en anställningsintervju, ja det börjar ju bli dax att se sig om efter nytt jobb igen... Har inte fått besked än så har ingen aning om hur det gick. Men en något annorlunda intervju var det med tre sökande inne i rummet samtidigt.


Onsdagsmorgon, en överraskning på "mitt" skrivbord, en kollega som fått te av mig tidigare.


Ja... hon vet att jag ska på anställningsintervju...


Dikt med barnen, de har fått skriva vars sin lapp med ett adjektiv och en lapp med ett verb, så här kan det bli då när man slumpvis sätter samman dem

Oj, dax att tanka!

Urk, säger plånboken!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar