tisdag 22 maj 2012

Tisdag och fortfarande varmt!

Får bli lite blandad kompott i dagens inlägg.

Fick loss tummen efter en varm dag på jobb och stack motvilligt iväg till gymet (på cykel, extra plus där för både miljön och flåset). Väl där körde jag ett snabbt ryggpass med rätt mixade övningar. Gymet var fullt med tränande (något sorts tjejlag var där och ockuperade halva bygget), fick till latsdrag, marklyft (både med hantlar och med stång när jag väl fick tag i en sådan), lite chins i maskin och rodd i maskin. Marklyften med stång slutade på 90kg. Fick räcka med det för denna gången. Imorgon blir det gymvila för då har jag annat inbokat.

Tog min första dos med rent kreatin idag, än så länge verkar magen lugn. Får se om det håller i sig. Tänker inte ta någon uppladdningsdos som man rekommenderas att göra, större delen kommer man väl att kissa ut. Bättre ha spara på doserna så varar det längre istället :-).


På jobb idag fick jag en liten fin födelsedagspresent i efterskott av en omtänksam kollega, tack du! Så gulligt!

Två sorters te, och lite trevliga ord på baksidan av kortet, så mysigt!

En skön komplimang fick jag idag av en annan kollega, man får suga i sig dem när de kommer:
 -"Va?! Jag blev helt förvånad när jag såg på Facebook att du fyller 41!". Tack för den... He he, den kommer jag att leva på ett tag :-).



Recension av glutenfri produkt
Det var rätt länge sedan jag skrev nåt om glutenfria produkter, den här kan jag INTE rekommendera: Vanillas från CrazyBakers. Smaken är inge bra, smakar mest åt det smöriga hållet... Köp inte! Köpte inte dem själv, ett barn hade dem med sig till ett drop-in, så jag var där och nallade och tog bilder... Lika besviken för varje kaka jag åt, de ser goda ut, konsistensen är ok, men smaken fattig! Köp deras pepparkakor istället!


Ser ju goda ut, men ack...


Katterna vill även vara med på ett hörn, när det gäller att utvärdera/testa nya saker/smaker. Här kommer två olika grejer de har fått presenterat för sig den senaste tiden.

En skön mysig säng. Köpte från Lidl för "lide"(skånska för lite) pengar 169:-

Jahapp... ska man ligga här? Kakan stoppar in huvudet. Smulan tittar på avstånd. Har inte lyckats fota när en av dem ligger i den, men de har var och en legat i den. Men den har inte blivit så populär som jag hade hoppats på. Men det kanske kommer när den börjat lukta "hemma"?


Mina katter är matmässigt rätt bortskämda, "vanlig billig blöt kattmat" är inte särskilt poppis, de slickar av såsen/gelén sedan står det mest och blir gammalt. Så jag skämmer bort dem med Sheba. Billig mat som man får slänga mer än hälften av blir rätt dyrt ändå jämfört med dyr mat som äts upp!
För ett tag sedan tänkte jag testa en annan variant av lyxkäk. Denna varianten. De har ätit upp två burkars innehåll, men jag vet i tusan om jag kommer köpa just "mousse" varianten fler gånger. Det är inte med någon större glädje de tar emot skålen när det serveras. Ur människoperspektiv luktar den rätt ok, ser ok ut med. Men kanske bättre hit att köpa vanlig tonfisk/makrill för att ge dem variation?

4-pack

Burkarna i all sin lyxiga glans

Mousse, ja, såhär ser den ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar