torsdag 17 maj 2012

Lite uppdatering då!

Börjar med träningen sedan jag skrev sist.

I söndags blev det bröst och triceps, körde bröstpressar med hantel upp till 17kg, kändes ordentligt dagarna efter. Ska så smått börja smyga mig på bänkpress igen, men jag vill att min axel blir bättre först. Efter bröst blev det olika handtag i dragmaskin för triceps. Kör inga hantlar eller stänger för triceps då det belastar mina axlar, armbågar och handleder på fel vis. Man får satsa på det som fungerar för en. Slängde in en timme cardio med. Uppdelad på 10min cykel, 35min löpband och avslutningsvis 15min cykel. Plågade mig själv i bastun med :-).

På måndagen bar det iväg till gym igen, då blev det 1 1/2 timmes cardio fördelad på 30min crosstrainer, 30min löpband och avslutningsvis 30min cykel. Ingen bastu, var på Olympen.

Tisdagen bjöd på mer cardio (hade fortfarande träningsvärk i bröst och ont i axeln) 45min crosstrainer och 15min cykel, varm och go bastu på det som avslutning.

Igår var det vila från gym, vi var iväg och rastade benen på Center Syd, ett par nya dojjor blev det (har suktat efter dem ett tag då jag testat dem flera gånger men inte köpt dem...)


Mmm... nu ska de bara börja användas

Japp, så här var öppettiderna idag

Idag är man ju ledig från jobb, då blev det gym igen. Ben och vader stod på schemat. Knäböj och lite olika maskiner för ben blev det. Knäböj upp till 70kg, det kändes tungt idag så det blev grunda böjningar. Vaderna kör jag fortfarande på en stepup pall med endast kroppsviktsbelastning. Min skadade vad börjar känns bra igen, så nu ska jag försöka låta bli att pajja den med hopprep... Så kanske jag kan satsa lite på löpning igen. Tycker det funkar bra för att rensa skallen och bli av med stress i kroppen.

Dagsformen


Avslutar med lite blandad kompott från den senaste tiden:


Barnen har gjort sin version av Skriet.. Personligen tycker jag den är vidrig, lämnar nog ingen oberörd...  ångest är det jag tänker på när jag ser den..hu!

Muterad havrefras för ett av barnen till frukost



3kg nötfärs på en och samma gång, spisen såg inte ut sådär när det var klart :-)

Kulaffär, kom och byt/köp!

En del finare än andra, tycker jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar