lördag 19 maj 2012

Dagen innan nollan blir etta...

Öh, förklarar rubriken imorgon :-).

Idag blev det bänkpress för första gången på länge, har inte velat påfresta axlar, armbågar och handleder. Men lite ansträngning fick de få ändå idag, som en liten test.Får se hur det känns imorgon. Om min axel helt spårar ut igen, eller om den håller måttet.

Körde axlar, bröst och cardio på gymet idag. Olika hantelövningar för axlarna och hantel- och stångövningar för bröst. Ingen cabelcrossmaskin för bröst nu på ett tag, det gör för ont! I bänk körde jag upp till 40kg, inget att skryta om precis... dock sista övningen, så jag hade nog pallat den vanliga vikten på 45kg om jag börjat med denna övning. Innan bänkpressen körde jag axlar och hantelpressar i snedbänk upp till 16kg. 45min cardio uppdelad på 15min + 30min blev det också.



Igår blev det gymvila och ätarkväll... På jobbet rensade jag ut ordentligt. Vi hade rätt få barn, så nu blev det en hel del gjort. Till hösten ska vi få in ytterligare en klass i våra lokaler, så nu passar vi på att rensa bort och ut saker. Något som föregående anställda struntat i flera år...


Elvisp, någon? Dessa hittade vi i våra skåp på två avdelningar... Man kanske borde slänga istället för att bara knöla in i ett skåp? Eller?

Lite blyertspennor...

Kritor i olika former

Pärlor inför sortering


De tjocka färgpennorna, även burken är helt överfull

De tunna färgpennor var inte så många... jämfört med mångfalden av de andra sorterna


En runda på stan på fredagseftermiddagen blev det. Med god thainmat, smask och en ny kalender.

Mmmm...hett med fläskkött

Jag är redan färdig men han har lite kvar än

Mmmm... god kulglass från Ahlgrens choklad, en kula blåbärsglass i botten, sedan två kulor med körsbär/choklad och mandel. Hade hoppats på att de skulle ha kvar glassen med chevréost och honung, men den hade inte varit särskilt populär så de hade inte kvar den, synd!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar