måndag 21 maj 2012

Måndagshetta

Idag hade det suttit fint med en glass i värmen, men glass blev det igår och magen stökar av någon anledning idag... Så bäst vänta med glass till en annan dag :-).

Igår förvandlades 40-åringen till 41-åring. Så nu är det slut med "40 and fab", nu blir det "41 and fab", hihi! Man får se det komiska i det hela...

Började med att fira min första dag som 41-åring med ett träningspass på gymet med bastu som avslutning. 45min cardio blev det, 30min löpband (med intervaller med 10min + 5min löpning i sträck med snabb gång emellan). Efter det fick biceps och triceps sitt med olika dragövningar och hantlar. Avslutade med 15min cykel.

Kärestan överraskade mig med några trevliga presenter, kreatin och choklad, precis vad en kvinna behöver :-).



Blir spännande att testa rent kreatin, chokladen smakade vi av direkt, gott!

Efter chokladavsmakningen ville jag ha glass :-), vi cyklade ner till stan där jag köpte kulglass. Öh... Jag åt upp och fota sen... Vi satt på en bänk vid Stortorget, där var en hel del skräp som flög omkring, platspåsar och servetter, kändes ju inte så fräscht!



Sedan till mitt favvoställe, Botan för en fotorunda. Lite bilder från det besöket





Den inre av en tulpan

 Ett ufo? Nä, ståndare och pistiller




Berättade att jag köpt ny kalender, nu har den fastnat på bild tillsammans med min nya jobbkalender. Vill ha en "privat" även om jag får en genom jobb. Skriver ju upp vad jag tränar, hur mycket jag äter, vad jag gör osv. Det vill jag inte dela med mig av till mina bordsgrannar när jag sitter i möte på jobb :-).


Den privata vill ha lite mer personlighet... Förra året fick jag en vän till att göra omslag, vet inte om hon är sugen på att göra om det en gång till?

Privat gillar jag denna typ av skrivyta

Jobbmässigt är detta ok, men jag tycker det blir rörigt vertikalt

4 kommentarer:

  1. Grattis!!! Jag blir 41 and fab i höst, då har man nåt att se fram emot...hehe :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jajamän! Snart e man väl "gammal nog" att bli riktigt excentrisk med, he he

    SvaraRadera
  3. :) Jag som trodde jag var smart och gjorde ett omslag som du kunde ha flera år i rad! Det gjorde jag till både mig och gaby så vi bara flyttar omslaget till den nya kalenderns ficka! Klantigt av mig!! :)

    SvaraRadera
  4. Ja, du var smart, men jag måste klippa till det om jag ska återanvända det, så jag velar fortfarande om jag ska sätta saxen i det eller inte. Nya kalendern är något smalare (säkert uträknat då det är ett annat märke på den nya kalendern)

    SvaraRadera