lördag 26 maj 2012

Nu kommer regnet!

Det har ju verkligen varit dunderväder sedan jag skrev sist! Inget att klaga på där inte! Lite regn nu kanske gräset och växterna behöver.

I onsdags åkte vi till Skånes Djurpark i Höör med ungarna, en dag full av sol och djur. Man var rätt mätt på allt när dagen kom till ända. Hade varit gott att avsluta dagen med glass åt alla, men det var bestämt att så inte skulle ske.
Vad har du i din matsäck undrar en kollega

Ahh... pannkakor, mums!

Jag har flourtabletter inpetade bland mina pannkakor! Ha, ha, ett bra sätt för att inte sugna fröknar ska lägga rabarber på ens mat!

Jäpp! Hands off! Var en hög med pinnar för den som undrar

Utslagen, det är varmt idag och mycket att gå! En vilopaus efter maten

Ahhh...innan björnarna var vi tvungna att pausa igen för att hämta oss, fylla på med vätska och lite vila i skuggan. Nu började man få frågor om när bussen skulle gå hem

På kvällen följde jag med på ett sk homeparty hos en tjej som har en webshop. Trevliga saker helt klart! Köpte två tröjor och tro det eller ej en hippi inspirerad klänning. Klänningen får jag visa nån gång när jag använt den, man får ju spara lite på överraskningarna. För den som vill kolla lite mer länkar jag till deras hemsida: http://www.tessamimmiclogs.se/

En av tröjorna

Torsdag
I tordags gick cykelpedalerna ner till stan och min duktiga frisör. Rötter och slingor blev fixade, lite klippning på luggen. Hela håret får klippas om nån månad innan bäde jag och frisören går på semester.
Är helt klart nöjd!



Fredag
Igår kväll blev det fredagsmys med hemmagjord pizza/varma mackor. Testade färdiga glutenfria pizzabottnar för första gången. Helt ok. Även semper har liknande pizzabottnar, men deras kostar ca 10:- mer, lite saftigt med närmare 40 spänn. CrazyBakers kostade strax under 30:- hos Ica Malmborgs. Blir nog köp fler gånger!

Klicka upp för större

Klicka upp för större

Pizza med köttfärs och tacokryddor

Rökt skinka

En av de färdiga, en liten bit tagen för att testa hur bottnen blev

Några av hans "pizzamackor"



Idag blev det gym igen efter flera dagars vila. Ben och vader. Inga supervikter i böj att tala om, gick upp till 60kg . Tar det lite lugnt. Dagsformen brukar får avgöra hur tungt det blir. Ibland är man mer stel och då känns det inte bra. Andra gånger känner man sig oövervinnlig och kan köra tungt som tusan. Det var inte ett sådant pass idag. Vaknade flera gånger tidigt i morse, en av gångerna hade jag sjukt ont i min plågade axel. antagligen en nerv som kom i kläm.
Förutom knäböj som blev det lite maskiner för fram- och baksida ben, vader med egen kroppsbelasning på step-up bräda. Utfall kör jag nästa inte alls nuförtiden, jag brukar köra den övningen i smith-maskin, den som finns på mitt gym är mongo.


Har nu laddat med kreatin i 4 dagar. Känner väl inget speciellt så här långt, har ätit lite mer överlag den senaste tiden, vilket kan ha gett mig den ökade uthållighet som jag känner. Magen verkar klara av det bra med. Lite svårlösligt är det i vatten. Testade att blanda det i en proteindrink häromdagen, blev som cement, ha ha. Lite mer vatten än vanligt fick jag tillsätta. Det gick ner, men jag gör nog inte om det fler gånger om jag nu inte absolut vill begränsa mitt intag av vätska eller nåt i den stilen.


European Song Contest ikväll, det har blivit tradtion att se den med familjen, så blir det säkert ikväll med :-)


Avslutar med lite "konst" som någon prytt en vägg med på jobbet... Undrar just om det blev borttvättat eller regnet får ta det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar