måndag 30 april 2012

Valborg!

Idag var det (är det) livat värre på stan. Värmen kom med stormsteg och jag blev grymt sugen på att ta lite bilder på kryp nere i Botan... Detta fångade jag tidigare på dan med min mobil...




Lite läsning utomhus, håller i en läsgrupp, så även jag har läxa ibland

Under läsningen fick jag besök

Så efter det var suget igång! Fast det visade sig vara för mycket folk och för lite batteri i min stora kamera, så det fick bli en smaskig glass i bägare och hem och ladda både mina och kamerans batteri. Hur de bilder blev som jag fick taget har jag inte kontrollerat än, får ladda över dem till datorn när batteriet är fullt igen.


På jobb idag var många elever lediga, av fyra klasser med ettor var de som var på fritids idag 7st vid lunch... De reducerades snabbt ner i antal sen... Skönt för dem som kan att vara lediga, imorgon är ju alla lediga.
Gymet är stängt dessutom, så vila imorgon för hela slanten. Hoppas vädret håller i sig så man återigen kan ge sig ut för att ta bilder utan en massa folk dräller överallt. De är väl hemma då och kurerar sin baksmälla kan jag tänka mig :-).



De senaste dagarnas träning då? Jo, min axel fortsätter plåga mig rätt så ordentligt men träning har det blivit ändå...
I lördags blev det ett ordentligt benpass med knäböj (upp till 80kg), olika benmaskiner, vader och som uppvärming 10min cykel. Sjuk träningsvärk i vaderna idag... Kan knappt sätta ner hälen när jag suttit stilla ett tag, ha ha!


I söndags blev det axlar/bröst (jajamän, men ont gör det...), triceps och biceps. Uppvärming 10min cykel återigen. Avslutade med en halvtimme i bastun... denna gången var det ca 85 grader i bastun (mot 80 grader förra gången) och det kändes! Ahhhh... Vatten! Så här ser man ut när man är klar och några timmar senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar