söndag 1 april 2012

Söndag?!

VA!? Denna vecka bara rusade iväg, det är alltså redan söndag.
Tidsomställningen och att jag pajjade min mage med vindruvor har gjort denna veckan konstig och seg dietmässigt. Har mått allmänt skunk och så har jag samlat på mig vätska så jag sett ut som en vattenbuffel, därav inga fysikbilder... Man kan ju välja vad man delar med sig av...

Te utomhus på jobb... allt smakar bättre utomhus!

Åt mycket och gott i fredags (tacos, godis och glass), samlade då på mig ytterligare mer vätska... Vikten var uppe och vände vid 54.7kg igår morse. Då slås man av tanken av att diet är verkligen tillfälliga siffror på vågen... Men från igår tills idag har jag gjort mig av med 1.6kg! Det ni, gör man inte om så ofta!

Äckel! Köpte potatis i början på veckan som jag tänkt koka och ha till keso, men 75% såg ut så här, resten såg ok ut råa... men kokta oätliga till utseendet.. så sopen för allt samman


Vaknade hyfsat pigg och tidigt i morse, blev för första gången i år sugen på en morgonpromenad (gymet öppnar som bekant inte förrän kl 12....), så ner med lite vatten, på med de skönaste dojjorna och ut! En timme bestämde jag var lagom, för att inte ta död på mig själv. Testade att jogga en liten sträcka bara för att känna efter, men jag vet inte om det riktigt är min grej så nyvaken.
Känns bra nu att bara slappa, lyssna på tvättmaskinen, pyssla lite med datorn och sedan bege sig till gymet för ytterligare mer träning!

Lite vårkänslor i personalrummet

När det gäller veckans träning så har det blivit 3 pass så här långt, 90min cardio i tisdags, rygg/bröst/axlar + 45min cardio i onsdags. Sen pajjade jag magen... Igång igår igen med 60min cardio + biceps/triceps och aningens lite hopprep. Idag ska benen få lite pisk + cardio på det.


I söndags var jag i Botan och fotade lite, här kommer några bilder från den fotorundan.

En skir krokus

De har bikupor i botan, där satte jag mig ett tag... gäller att inte ha fobi, för man har dem överallt

Härligt blått

Tungan ute

Röd sak med pansar på ryggen

Bina gör nytta


Några av veckans bilder från mobilen.

Är det bara jag, eller ser de inte lite panikslagna ut?

Morgonfrost


En shoppingrunda blev det i torsdags, besökte Stadium Outlet i Lödde igen, denna gången fyndade jag skor, träningslinne och lite annat smått och gott. Köpte bl.a en tränings-bh, Champion, deras bh:ar har jag inte testat förut. Denna är gjord i två lager med en bomullsblandning. Varm blev man av den vill jag lova. Får se hur den fixar tvätt om jag köper fler av denna modell. Svårt tycker jag att hitta vettig tränings-Bhar som inte klämmer för mycket, har vassa irriterande sömmar, konstiga veck och annat onödigt pims. De ska bara göra sitt jobb... Är det för mycket begärt?

Liten katt i liten skokartong

Större katt i större kartong

Sanningen ovanfrån... Stor katt får inte plats, ha ha

Ögonen är inte riktigt bra än, i början på veckan som kommer ska jag ner till stan och så får de ta och titta på linserna och eventuellt polera dem åt mig. Så hoppas jag på snabb bättring.

Färgbomben använde jag för första gången igår, den gav färg! Men inte så pass som jag hade räknat med. Jag fegade och tog 3 pump från flaskan och efter att jag kletat in och kammat igenom håret med färginpackningen så lät jag det sitta en minut mindre än rekommenderat (tänkte att det gick ju åt lite tid att kamma igenom håret). Så till nästa gång kommer jag ta 5 pump ur flaskan och sedan låta det sitta 3 minuter efter att jag kammat igenom håret. Får se om jag får lite mer färgeffekt då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar