måndag 2 april 2012

Lediga måndag

Jäpp, jag har varit ledig idag. Men jag har hållt mig sysselsatt så gott som hela dagen ändå.

Blev rätt paff när jag satt och sörplade på mitt kaffe och såg snöflingor komma flygande, mer och mer blev det. Ordentligt vitt, sen smälte allt bort på en kort stund. När jag kom ut från gymet strålade solen och marken var våt istället för vit.

Klicka upp för större bild


Stack till gymet direkt efter frukosten. Idag blev det axlar/lite bröst och 30min cardio på crosstrainer.
Ådrorna börjar komma fram igen efter magstrulet förra veckan


Sedan bar det iväg till stan för sushi på Rå Epok med min sushiälskande kollega. Börjar bli mer och mer förtjust själv med :-). Denna gången bad jag om att INTE få någon vitfisk på min sida av "tallriken". Nigiri utan vitfisk, men gärna rödning. Sen endast de makirullarna de gör med sesamfrön utanpå, för de tycker jag är godast. Så nu är jag ännu nöjdare och har fått mer aptit på sushi.
Hm... Hon har varit sugen i dagar!

Jag har gaffeln i högsta hugg, nä, jag fixar inte pinnar....

Ahhh... gott! (känns nyttigt också)

Efter maten gjorde vi stan, hon proppmätt, jag lite mer lagom. Önskade 12 sushibitar gjort mig proppmätt med... Men men..
Var inom min optiker med när jag ändå var i stan och flängde. Jag hade med mig mina linser. Min syn är inte riktigt ok än. Så optikern fick polera linserna rena. Har nu fått direktiv på att ge dem ytterligare en behandling med enzymtvätten. Har fått en ny tid nästa vecka för återkontroll. Så nu hoppas jag att synen ska förbättras. Det är lite tröttsamt att inte se ordentligt.

Lite shopping fick jag också avklarat. Stadium hade 25% rabatt på allt (om man är medlem och det är jag då jag handlar rätt mycket grejer från dem). Jag behövde även fylla på min fiskolja. Vet att det finns billigare alternativ, men det är dessa jag föredrar då jag faktiskt rapar fisk av dem :-). Dvs i min värld visar det att oljan är vad den utlovar sig att vara, fiskolja. Rapar jag inte fisk blir jag misstänksam, är det fiskolja i? Är den av bra kvalité? Har kört med några andra märken nu ett tag, men bytte just tillbaka till Pikasol. Helt klart skillnad på denna oljans rapar mot de förra. Jag tycker att fiskolja hjälper mig med min torra hud bl.a.

Fyra nya träningstoppar

Jäpp, här är den nya burken

Lite prisvärd glamour från H&M

De har påskpyntat ett träd på stortorget i stan, läckert tycker jag. Mer sånt!

Här var det fågelkalas nere i stan

Jag har fått en ny "ovana", en stor sallad på kvällarna. Vill gärna ha nåt att gnaga på länge. Med en stor skål med sallad får jag det behovet tillfredställt, utan att nibbla på en massa annat. Som en extra bonus har jag lagt till färsk riven rödbeta och ingefära. Jag inbillar mig att ingefäran gör susen, får sånt tryck när jag ätit det. Om inte annat så smakar det gott nerblandat på detta viset. Kan ju vara lite väl träig att äta som den är.

Mmmm... redo för oljan och kryddorna

Här kommer oljan! En mildare får det bli vid nästa inköp, denna är rätt pepprig i smaken

Måltiden klar, 4 prinskorvar = 200kcl... Önskar de hade kunnat vara lite "lättare" i kalorier så man finge äta fler i en måltid. Brukar planera mina måltider så de hamnar runt 200kcl, tycker det är lättare att hålla koll på det totala dagsintaget på det viset.


Hade egentligen tänkt slänga ut den här kartongen idag, men kisen gillar att ligga i den, så den får väl vänta några dagar till innan den möter sitt öde i kartonginsamlingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar