fredag 16 mars 2012

Vart tog veckan vägen igen?

Redan fredag igen, hur gick det till? Har inte blivit så mycket datortid på kvällarna. Har haft annat för mig. Tisdags kväll hade vi föräldrarmöte på jobb, en nödvändig sak. Inte särskilt tråkigt heller. Men man (jag i alla fall!) blir trött resten av veckan av en så pass lång dag på jobbet. Framförallt med tanke på att jag alltid börjar tidigt med.

På onsdagskvällen tillbringade jag min lediga tid med en barndomsvän jag inte träffat på snart ett halvår, det var trevligt. Kom återigen i säng allt för sent ...



Min kollega på jobb fick stanna hemma igår med sjukt barn, så mitt ansvar åkte upp några grader. Helt ok att få ökat ansvar, men hade ju varit lättare om man vetat om det i tid och kunnat planerar något. Men sånt är livet, hoppas min kollega kan komma idag i alla fall :-). Jag saknade henne igår.

Igår blev det äntligen ork och lust för gymet, ben, vader och axlar fick sitt. Nu absolut inga vikter att rapportera om... Dieten börjar ta ut sin rätt. Är rätt nöjd med resultaten av den dock. I snitt en viktiminskning på 0.46kg/vecka i 8 veckors tid. Från förra torsdagen tills igår ett kilos skillnad. Åt potatis igår kväll... så nu åkte vågen upp lite igen.

Idag blir det frissan efter jobb och tid till att bara slappa ikväll. Ingen "ätardag" planerad inom det närmaste, har inte varit så sugen på en massa mat. Dieten går dessutom bättre för mig om jag skippar ätardag/kväll.

I nästa vecka är det dax för halvårskontroll av mina ögon, känner på mig att jag kommer behöva nya nattlinser. Ser sämre nu, linserna är svårare att sätta in på kvällarna. Har bra syn i ca 12 timmar dagtid, sedan börjar synen svikta. Berättar mer efter kontrollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar