söndag 4 mars 2012

Blev inget gym... blev XXXL Lutz istället

Just när det började dra ihop sig till gymet, kom jag på andra tankar :-). Suget efter möbeljakt blev överväldigande, ringde kärestan och han var med på noterna. Så mot Malmö och XXXL Lutz. Vi var där i flera timmar och tittade och drog i grejer. (Räknas kanske som ett lågintensivt cardiopass?). Några saker fick följa med mig hem, ett nytt bord till vardagsrummet, några nya ramar och en skön kudde till min kontorsstol som är nedsutten men fortfarande ok. Letar efter ett bättre datorbord, men inget napp på detta ställe. Får se vad IKEA kan ha och erbjuda vid ett annat tillfälle. En möbelaffär åt gången räcker! Alla skrikande ungar, dofter, velande hit och dit räcker för en dag!

Den klassiska röda stolen på parkeringen

Ingången till deras toaletter

När flickan & pojken skiljs åt hamnar man i en kort hall med detta vägval

Matintag för att fylla på energidepåerna på Thaiway (Lund) innan avlastning av bilen. Jag åt en stark rätt med fläskkött. Gott! Mindre ris än normalt då jag håller kolhydraterna nere med vilje

I trapphuset i väntan på hissen, vi har själva öppnat det ena paketet i hörnorna då det såg ut att vara skadat redan från lagret, inuti ligger en bordsskiva i glas... man vill ju inte köra hela vägen hem till Lund med en paj bordsskiva... för att behöva åka tillbaka och byta

Några nya roliga ramar som jag ska fylla med innehåll, har inte bestämt mig för vad än



Någonstans har jag hört/läst att de som tillverkar kattmat tänker mer på att ägaren av katten ska tycka att kattmaten luktar/ser gott ut. Men här har man ju verkligen gjort en fail! Trodde jag skulle spy när jag öppnade förpackningen :-). Katterna verkade inte gilla det heller. Enda Sheba de inte ätit upp någonsin. Blir ingen Chef's meny fler gånger....

Låter ju lite gott? Eller?

Urk! Blä!

Inte imponerad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar